Pár hónapja már beharangozta a Land Rover, hogy hamarosan fronthajtású modellel is piacra lép, de arra lehetett számítani, hogy az LRX lesz az első ilyen autója. Ehhez képest már most, a Freelander soros frissítésénél bejelentették az első összkerékhajtás nélküli Land Rovert.
Jövő év elejétől elérhető az új változat Freelander 2 eD4 néven, fogyasztása mindössze hat liter, szén-dioxid-kibocsátása kilométerenként 158 gramm. A Land Rover felmérései szerint az európai SUV-piacon 23 százalék a kétkerék-hajtású modellek részesedése, a versenyből természetesen nem akart kimaradni a márka.
A PSA-eredetű, 2,2 literes, átdolgozott dízelmotor a modellcsalád lelke, 150 és 190 lóerős változatban elérhető, előbbi kerül a fronthajtású kivitelbe hatfokozatú kézi váltóval és start-stop rendszerrel (4WD-vel és akár automata váltóval is rendelhető a motor), utóbbi csak összkerékhajtással és automata váltóval elérhető az SD4 modellben. Csendesebb, takarékosabb és nyomatékosabb a frissített motor, elődjénél 20 Nm-rel teljesít többet mindkét variáns.
Külsőre keveset változott a Freelander, új első lökhárító készült szögletes ködlámpa-házakkal, dolgoztak a hűtőrácson, a fényszórókon és a hátsó lámpákon, illetve új csomagtérajtó készült. Három friss szín jelent meg, a kabinban a műszerfalat dolgozták át a mérnökök.