A Le Mans Series a hosszútávú autóversenyzés csúcsa, de eddig még sosem járt Magyarországon. A Hungaroring nem éppen a szélességéről vagy a hosszú egyeneseiről híres, ezért hatalmas küzdelem várható a 39 induló versenyautó között. Először lesznek magyar földön láthatók a Le Mans-i prototípusok, itt lesz a tavalyi győztes Peugeot 908 HDi is. A verseny igazi kuriózum lesz, hiszen a főverseny belenyúlik majd az éjszakába: várhatóan vasárnap este tíz óráig mennek majd a versenyautók.
A Le Mans Series (LMS) A Le Mans Series-t 2004-ben hozták létre, hogy további versenyzési lehetőséget biztosítsanak a Le Mans-i 24 óráson induló csapatoknak, s így a drága, technikailag kifinomult prototípusokat ne csupán évente egyetlen futam kedvéért kelljen fejleszteniük. A verseny szervezői ezért odafigyeltek arra, hogy a 24 órásra készülő csapatok itt is bizonyíthassanak: a legendás versenyről ismert négy kategória - az LM P1, az LM P2, az LM GT1 és az LM GT2 - autói szinte kivétel nélkül ebben a bajnokságban is elindulnak. A rendező arra is odafigyelt, hogy a csapatok számára vonzó legyen ez a sorozat: gyakorlatilag ezeket a versenyeket használják fel a következő Le Mans-i 24 órás versenyre való felkészüléshez, sőt a bajnokság végén minden kategória első két helyezettje automatikusan jogot nyer a 24 órás versenyen való indulásra. Kezdettől fogva a koncepció része volt, hogy a helyszíneket a főleg európai bázisú istállók logisztikai költségeinek kímélésének érdekében az öreg kontinensen tartsák. Az LMS szezonja jellemzően öt fordulóból áll, így az idei bajnokság is ennyi hétvégéből áll, amelyek közül az utolsó előtti a hungaroringi forduló. A versenyek általában ezer kilométeresek, bár a Le Castellet-i idénynyitó 8 órás volt, a győztes gyári Audi ezalatt 1540 km-t tett meg. A hosszútávú versenyzésben megszokott rendszer szerint egy autón több pilóta osztozik, mindegyikük csak meghatározott ideig vezethet. Mivel az üzemanyagtank mérete viszonylag csekély, az autóknak sűrűn kell kiállniuk tankolni, ami egyben azt is jelenti, hogy a stratégiának különösen fontos szerep jut. Az LMS mindig is vonzotta a nagy csapatokat: az összetett bajnoki címeit az évek során olyanok vágták zsebre, mint az Audi, a Pescarolo Sport, a Peugeot és az Aston Martin. A győztes versenyzőket végignézve szintén nagy neveket találunk, köztük Johnny Herbertét, Jean-Cristophe Boullion-ét, Emmanuel Collard-ét, Stéphane Sarrazinét, Pedro Lamyét, Mike Rockenfellerét vagy Tomás Engéét. |
A Le Mans Series különleges versenye mellett lesznek kiegészítő programok is a pályán: a Radical Masters mellett bemutatkozik - az LMS története során először - a Lamborghini Blancpain Super Trofeo sorozat is, két magyar versenyzővel a volánnál. Az 570 lóerős, összkerékhajtású Gallardo LP 560-4-esek márkakupája mindenképpen rengeteg látványosságot ígér, de a magyar nézők számára külön izgalmat jelenthet, hogy Michelisz Norbert és Walter Csaba is rajthoz áll az összesen három versenyen. A fiúk nem nagyon tesztelhettek, de remélhetőleg a tehetségük és a pályaismeret így is jó eredményekhez segíti őket.
A versenyre jegyeket a Ticketpro irodáiban és honlapján lehet vásárolni, de aki nem tud élni ezzel a lehetőséggel, az a helyszínen is megteheti - igaz, a jegyek elővételben olcsóbbak. A tribünre szóló napijegy 2900 forint, sokkal jobban megéri viszont a valamivel drágább, 4350 forintos jegy, amellyel a paddockba is be lehet menni, a kétnapos paddockos belépő 5800 forint. Tíz év alatti gyerekek számára a rendezvény ingyenes, a gyerekeknek külön játékos programokat is szerveznek. A versenyre ingyenes buszjárat viszi ki az érdeklődőket a Stadionok megálló 12-es kocsiállásából szombaton és vasárnap reggel 7 órától, 20 illetve 30 perces időközönként.
A verseny időterve: szombat: 11:40-12:10 Lamborghini Blancpain Super Trofeo időmérő edzés 14:20-15:10 Radical Masters harmadik szabadedzés 17:50-18:50 Radical Masters időmérő edzés vasárnap: 10:55-11:45 Radical Masters első verseny 13:40-14:30 Radical Masters második verseny 16:00-22:00 Le Mans Series 1000 km-es verseny, maximum este 10 óráig |