Egyelőre jó úton jár Loeb nyolcadik németországi diadala felé
Kellemes nyár végi idő fogadta kora délelőtt a versenyzőket a rali első napján, ám a számtalan visszafordítóval, hajtűkanyarral tűzdelt utak a pályabejárástól elég koszosak voltak. Az éjjeli csapadék sem száradt fel teljesen az árnyékos részeken, ezért a versenyzők többsége a puhább keverékű abroncsokat választotta. Az első szakaszon Loeb - ki más - futotta a legjobb időt, rögtön jelezvén ezzel, hogy Németországban továbbra is ő az úr. Ahogy várni lehetett, csapattársa, Sordo követte a franciát, a részidők alapján pedig Petter Solberg tűnt utánuk a leggyorsabbnak. 2003 világbajnoka viszont kapott egy defektet, és úgy döntött, hogy megáll kicserélni, ez majdnem három percig tartott. Így Hirvonen és Latvala követték a gyári Citroenëket, velük szinte azonos eredményt ért el Ogier és a beugró Stobart-pilóta, Duval. A többiek nagyon messze voltak a vezető hatostól: Wilson több mint fél percet kapott Loebtől, az utána következő Räikkönen és Block pedig még többet, az amerikait még egy S2000-es autó (Prokop) is megelőzte. Al Quassimi beesett egy árokba, és némi időbe telt, míg sikerült kijönnie belőle. Még rosszabbul járt a JWRC-s Abbring, aki felborult R3-as Cliójával, és kiesett a versenyből.
A második pályán nagyjából megismétlődött a koreográfia: Loeb és Sordo mentek a legjobban, Petter Solberg pedig gyorsabb volt a gyári Fordoknál. Utánuk ismét Ogier és Duval, Wilson viszont ezúttal egész közel volt hozzájuk. Mint kiderült, ez azért történhetett meg, mert a belga Focus WRC-je a pálya végefelé hátsókerék-hajtásossá vált, és mivel csak a harmadik gyorsasági után volt szervizelési lehetőség, még egy szakaszt kellett így teljesítenie. Váltóhiba miatt esett ki Henning Solberg, aki ismét a Ford Fiesta S2000-est hajtotta, a PWRC-s Neigel balesete miatt pedig a mezőny vége ismét etapként teljesített a távot.
A szervizpark előtti utolsó gyorsaságit megint Loeb nyerte, így már 8,2 másodpercre nőtt előnye Sordo előtt. Latvala megelőzte Hirvonent, miután utóbbi elnézett egy elágazást, a többiek - a műszaki hibával küszködő Duvalt kivéve - jöttek a helyükön. A Citroën csapatnál természetesen elégedettek voltak az eddig látottakkal, és a Fordnál sem esett senki kétségbe, hiszen autóik a 3-4. helyen álltak ekkor, és jóval kisebb volt a lemaradásuk, mint a legutóbbi aszfaltos versenyen, Bulgáriában.
Nem biztos, hogy Hirvonen elégedett az ötödik pozícióval, pedig úgy tűnik, ez a realitás. Aszfalton még mindig nem igazán megy a Ford pilótáinak
A peches Solberg nagyon felszívta magát délutánra, elhatározta hogy mindent belead és visszakapaszkodik valahogyan a dobogóra, egy szakaszgyőzelemmel kezdett. Loeb, Sordo és Ogier követték, a fiatalabbik francia ezzel mutatta, hogy nem csak murván gyors, és szeretné utolérni Hirvonent. Räikkönen is csökkentette a lemaradását az élmezőnyhöz képest, ahogy a holland WRC-s különítmény legjobbjai is megrázták magukat, és nem engedték maguk elé a kisebb kategóriájú autókat.
Az ötödik pályán Loeb megint győzött, és növelte előnyét a második Sordo előtt, Solberg és Ogier követték őket. Latvala még a harmadik volt ekkor, de Hirvonen már hátracsúszott egyet, a hatodik helyre. A nap utolsó gyorsaságiján is kettős Citroën-siker született, igaz ezúttal Sordo-Loeb sorrendben. Solberg ismét defektet kapott, de másodszorra már nem cserélte ki, hanem kijött vele a pályáról, így "csak" közel két percébe került a dolog. Ogier futotta a harmadik időt, és elkezdte támadni az összetettbeli harmadik Latvalát, mögöttük az első nap után Hirvonen áll. A vezető kettős előnye már egy percnél is több az üldöző hármas előtt, a hatodik helyen álló Duval hátránya már három percen felüli, ráadásul a nap végére elkezdett autójának motorja melegedni, ez pedig nem sok jót jósol szombatra.
Wilson és Räikkönen követik őket, az első tízbe a peches Solberg, valamint az aszfaltos ralizással még csak ismerkedő Block fér be. Az SWRC kategóriát a cseh Martin Prokop vezeti minimális előnnyel Andersson és Sandell előtt, mindannyian jópár privát WRC-t maguk mögé utasítottak. A címvédő Araujó áll a PWRC értékelés élén, Paddon és Flodin előtt, a JWRC-t pedig Weijs uralja, aki még Araujót is megelőzi összetettben.
A magyarok két baleset miatti etappal kezdtek, így nekik csak négy gyorsaságit lehetett versenytempóban teljesíteni. Az ifj. Érdi/Táborszki páros jól tartotta magát egész nap, jelenleg az abszolút 33. helyen állnak, és a nap végére egész versenyképes időket értek el a PWRC mezőnyhöz képest: ha ott is értékelnék őket, a hatodik pozíció lenne az övék. A Fischer/Földesi duó számára kevésbé volt sikeres a péntek, rögtön az első mért szakaszon kiestek, remélhetőleg szombaton folytatni tudják.
Aki soha nem adja fel: Petter Solberg. Két defektet is kapott a nap során, melyek nélkül a harmadik helyen állhatna
Szombaton lesz a rali lenehezebb napja, amikor kétszer kell teljesíteni a 48 km-es, s ezzel a 2010-es világbajnokság leghosszabb pályáját, az Arena Panzerplattét. Ezen kívül további hat szakasz szerepel a programban, a váltakozó útminőség mellett az időjárás is okozhat majd meglepetést.
A verseny állása az első nap után:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 1:18:52,5 |
2. | Sordo/Vallejo | Citroën C4 WRC | +9,5 |
3. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | +1:04,7 |
4. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | +1:10,9 |
5. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | +1:14,5 |
6. | Duval/Giraudet | Ford Focus RS WRC | +3:10,4 |
7. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | +3:15,1 |
8. | Räikkönen/Lindström | Citroën C4 WRC | +3:22,8 |
9. | P. Solberg/Patterson | Citroën C4 WRC | +4:47,7 |
10. | Block/Gelsomino | Ford Focus RS WRC | +5:42,3 |
33. | ifj. Érdi/Táborszki | Mitsubishi Lancer Evo IX | +12:38,9 |
SWRC:
1. | Prokop/Tomanek | Ford Fiesta S2000 | 1:25:16,2 |
2. | Andersson/Fredriksson | Skoda Fabia S2000 | +5,7 |
3. | Sandell/Axelsson | Skoda Fabia S2000 | +17,8 |
PWRC:
1. | Araujó/Miguel | Mitsubishi Lancer Evo X | 1:28:16,0 |
2. | Paddon/Kennard | Mitsubishi Lancer Evo X | +28,4 |
3. | Flodin/Bergsten | Subaru Impreza STi | +34,9 |
JWRC:
1. | Weijs/Degandt | Citroën C2 S1600 | 1:27:36,7 |
2. | Lemes/Penate | Renault Clio S1600 | +1:55,9 |
3. | Burkart/Kachel | Suzuki Swift S1600 | +2:29,1 |