Egy év van hátra az új 911 premierjéig, a Porsche a 2011-es Frankfurti Autószalonon leplezi le az újdonságot. Általában minden második generációnál hajt végre komolyabb módosításokat a német gyár, és mivel az aktuális, 997 kódjelű generációt elődje frissített változatának tartják, az új 991 tervezését az alapoktól kezdték a mérnökök.
Nem sokkal a frankfurti premier után, októberben kezdődik az értékesítés, amelytől a Porsche azt reméli, vissza tud csábítani néhány vevőt a konkurenciától. Sokkal jobb minőségűnek ígérkezik a kabin, a hathengeres bokszermotorok takarékosabbá válnak.
Feljebb pozícionálják az újdonságot az aktuális modellnél, vagyis emelik árát, így azonban a Porschének lesz lehetősége rá, hogy egy új belépőmodellel bővítse kínálatát. Marad a farmotoros kialakítás a 911-ben, de a rögzítési pontokon módosítanak, amely jobb súlyeloszlást tesz lehetővé.
45 kilogrammal csökkenhet az autó tömege, de kitartanak az acélalapok mellett: a karosszéria-elemek acélból, alumíniumból és műanyagból készülnek. Valamivel hosszabb és szélesebb lesz a 991-es kódú 911-es, a kerékjárati íveket jelentősen kidomborítják, hogy a szélesebb 20 colos könnyűfém felnik is könnyedén elférjenek alattuk. Minimális mértékben alakulnak át a LED-essé váló fényszórók és hátsó lámpák, a külső visszapillantók az A oszlopról az ajtópanelre költöznek. Áttervezték a sebességfüggő hátsó szárnyat is.
Fontolgatja a Porsche, hogy esetleg hibridet is készít az új 911-ből, ennek érkezésére azonban jóváhagyás esetén is jó pár évet kell még várni. Egyelőre az elektromos 911-eseket is csak teszteli a Porsche.