A Mercedes-Benz technológiai újdonságokkal foglalkozó részlege, az MBtech pickup-tanulmányt mutatott be a hannoveri haszonjármű-kiállításon. Bár csak koncepcióról van szó, készítői szerint a Reporter több egyszerű tanulmánynál, elsősorban hajtáslánca miatt.
DualX E-Drive névre keresztelték a rendszert, amelynek révén konnektoros és teljes értékű hibridként is közlekedhet az akár összkerékhajtású tanulmány. 95 lóerős villanymotor hajtja a hátsó tengelyt, míg az első mozgását 1,2 literes, fölgázüzemű turbómotor biztosítja. Ez a blokk nemcsak generátorként képes működni a telepek lemerülése esetén, hanem szükség esetén akkor is besegít a hajtásba, ha az elektromotor egység egyedül nem boldogul.
130 km/órás végsebesség elérésére képes a rendszer, hatótávolsága 300 kilométer. A platót fedő tetőn napelemes cellákat alakítottak ki, melyek energiájával egyes fedélzeti elektronikai berendezéseket működtetnek, illetve kis részben az akkumulátor töltésébe is besegítenek.