Bemutatta harmadik generációs bokszermotorját a Subaru, a japán gyár 21 év után dolgozta át jelentősen hajtóművét. Elsősorban takarékossági okok kényszerítették erre a gyártót, az új motor tíz százalékkal takarékosabb elődjénél és ugyanekkora mértékű javulást ígér a vezetési élményben is.
Több könnyűsúlyú anyagot használtak a kompakt, alacsony súlypontú motor elkészítéséhez, amely 2 és 2,5 literes verzióban készül. Változtak a furat- és löketméretek, utóbbi hosszabb lett, de a fogyasztáscsökkenés nemcsak ennek, hanem az optimalizált szívónyílásoknak is köszönhető.
A dugattyúkat és összekötőrudakat, vagyis a mozgó alkatrészek nagy részét könnyűsúlyú anyagból készítették, az új olajpumpa harminc százalékkal csökkenti a súrlódási veszteséget. Csökkent a motor vibrációja és zajszintje is.