Szivárgás miatt problémák léphetnek fel a fékrásegítő berendezés működésében, így a vákuumhatás csökkenése miatt a szükségesnél nagyobb erő kifejtésére lehet szükség a lassításhoz, de a fékrendszer mechanikus része problémamentesen működik, ezért a rendellenesség nem jelent balesetveszélyt.
Így jelentette be a BMW nagyszabású visszahívási akcióját, melyben a 2001 júliusa és 2009 novembere közötti időszakban gyártott 5-ös, 6-os és 7-es sorozat V8-as és V12-es motorral szerelt példányainál fordulhat elő a hibajelenség. Nem csupán kék propelleres autók, hanem a Rolls-Royce-ok sofőrjeinek is nagyobb lélekjelenlétre lehet szükségük a megálláshoz. Európában 152 ezer autó tulajdonosa kap majd értesítést a rendkívüli szervizlátogatásról.
A hírhez hozzátartozik, hogy egy átlagos vezető sok esetben még vészfékezés közben sem nyomja elegendő erővel a fékpedált, ezért találták ki évekkel ezelőtt a vészfékrásegítő elektronikát, amelyet azóta már szinte minden modellbe beleépítenek. Ezért a bajorok részéről elég optimista feltételezés az, hogy a rásegítés csökkenése nem jelent balesetveszélyt.