Elvileg párhuzamosan kellene közlekedni a záróvonallal
"Itt mindenki jót akart" - magyarázza Almássy Piroska, a Technowato Kft. ügyvezető-tulajdonosa a pesti rakparton állva. Amint az a fotón is jól látható, előttünk több mint száz méteren összevissza kacsázik a két hete - akkor még egyenesen - leragasztott ideiglenes, sárga záróvonal. Több helyen már fel is jött, van, ahol az autók okozta huzat mozgatja, pár méterrel arrébb kupacba gyűrve taposták le a nagy forgalmú úton a kocsik.
Október 11-én éjszaka ragasztotta le a szalagot a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. (FKF) által kijelölt cég, az eredeti vonaltól 20 centiméterrel a Duna felé. Akkor kezdődött a Parlament és a Képviselői Irodaház közötti felhajtó vizsgálata és felújítása (ezt végzi a Tecnowato). A Duna ugyanis az elmúlt évek árvizei során több helyütt kimosta és 6-8 centivel beljebb nyomta a támfalat, ezért kérte a kft. a forgalom minimális arrébb vezetését a munkálatok idejére.
Almássy szerint egy hétre kérték a sárga záróvonalat, azonban elhúzódott a munka, amelyet most pénteken fejeznek be. Vagyis addig kellene az autókat terelnie a záróvonalnak, "csakhogy a múlt heti eső felszedte" - közölte Almássy, és ugyanezt mondta az [origo]-nak tőle függetlenül egy, a felhajtón dolgozó munkás is korábban.
A cégvezető hozzátette: a felmerülő kivitelezési problémák miatt sikerült lefaragnia a kifizetendő összegből, de azt nem árulta el, hogy mennyibe került eredetileg a 106 méternyi szalag leragasztása. Az árat megkérdeztük az FKF-től is, valamint azt is, hogy miként áztathatja fel az eső az útra rögzített vonalat. A cégnél későbbre ígértek választ.