Az új Ford C-Max kétféle karosszériával lesz kapható
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Gondolták volna, hogy a C-Max a Ford magyarországi történetében kiemelt szerepet tölt be? Mi sem. Pedig a második generációs C-Max nemzetközi bemutatójára olyan hatalmas magyar küldöttség ment, ami legfeljebb egy Suzuki Swift-bemutatón szokás. Tudjuk, hogy a kompakt kategória nagyon fontos, de ezen belül az egyterűre is ilyen nagy az érdeklődés?
A rövid verzió megmarad az eredeti értékeknél
Azt biztosan nem mondhatjuk, hogy a babérjaikon ülnek a Ford mérnökei: a következő hónapokban egy nagyobb támadásra lehet számítani a C szegmensben: nem csak a C-Maxot cserélik le, hanem végre Európába is megérkezik a következő generációs Focus. Mindkét autó a Ford új fejlesztésű padlólemezére épül, amely először a kompakt egyterűben mutatkozik be. Legalább tíz különböző modellt és változatait építik majd az új padlólemezre, 2012-re már kétmilliónál is több ilyen jármű eladásával számolnak.
A Grand változat nem csak hosszabb, hanem magasabb is
A piaci igények igazolják, hogy sokan szeretnének olyan kompakt méretű autót, amely magas üléshelyzetet, könnyebb beszállást, tágasabb utasteret és variálhatóságot garantál, miközben nem fogyaszt sokkal többet hagyományos kompakt társánál, hasonlók a menetteljesítményei, és még városban sem nehezebb vele közlekedni. Ennek megfelelően gyakorlatilag minden nagyobb gyártó beszállt már az egyterűbizniszbe, és a kompakt méretűek között is egyre nagyobb a verseny. Ezért lett a második generációs C-Max legfőbb újdonsága az, hogy a francia konkurensekhez hasonlóan ezentúl ebből is kapható lesz egy Grand elnevezésű, hosszított változat. A rövid verzió ötüléses, a Grand hétüléses, de a két leghátsó ülés belehajtogatható a csomagtartó padlójába.
A Grand hátulja nem a legszebb
Állítólag a C-Max és Grand C-Max fejlesztése két nagyon eltérő vevőkör igényei alapján zajlott, a rövid lenne a sportosabb változat, a hosszú pedig a családosoknak való. Ezzel gyakorlatilag az eggyel nagyobb testvérnél tapasztalt modellt vették át, ott az S-Max a sportosabb, míg a Galaxy a praktikus, családi modell.
A sima C-Max a sportos változat
Noha a kétféle C-Max a B oszlopig teljesen megegyezik, a végeredmény mégis teljesen más. A rövid C-Max folyamatosan eső tetővonallal és emelkedő övvonallal sportos benyomást kelt, a hátsó ablak csupán egy rés, és a hátsó lámpái, ajtaja is karakteres maradt. Ehhez képest a Grand változat 14 centiméterrel hosszabb tengelytávolságot kapott, ezáltal ugyanennyivel hosszabb is. A tető itt a leghátsó üléssor miatt nem eshet, sőt a Grand 58 milliméterrel magasabb is, hogy a csomagtartóból előhajtogatható legyen a két szükségülés.
Cikkajánló |
Azzal próbálták még fokozni a Grand változat praktikumát, hogy ebben a hátul tolóajtók vannak. Lám, nem kell az új Merivához hasonló hatásvadász ajtómegoldás ahhoz, hogy az autóba beszállás, a gyerekülés beszerelése könnyed feladat legyen. Az ülések hajtogatása sem túl bonyolult, de az már első ránézésre feltűnő, hogy a második üléssor középső széke (amelyet egyébként el lehet rejteni a jobb oldali fotelben) csak nagyon erős jóindulattal nevezhető ülőhelynek. Ez a sor ráadásul eleve nagyon kis ülőalkalmatosságokból áll, olyan, mintha 160 centiméter alatti gyerekeknek szabták volna, a háttámla egy átlagos felnőtt válláig sem ér el.
A normál C-Max formailag egységesebb
Cserébe viszont az egész sor az első ülésekhez képest megemelt, így magasabb felnőttnél már útban van a tető. Gyerekjáték a leghátsó két pótülés elővarázsolása, de benne helyet foglalni már nem az, sőt a helykínálat itt sem magas utast feltételez. Szükségmegoldásnak jó, hosszú távra alkalmatlan. Elsősorban olyan családosoknak lehet jó, akik esetenként hét embert is vinnének, olyankor azonban gyakorlatilag megszűnik a csomagtartó, mindössze 92 literes marad. Öt üléssel az övvonalig 439 literes, de ez az ülések eltüntetésével több mint 1700 literig növelhető.