Hiába vezett az első nap végén, kiesett a Herczig/Baranyai páros (az autójuk nyújtotta élményről néhány napja írtunk). Idén nem állt mellettük a szerencse
A Mecsek-rali a már hagyományosnak tekinthető szlalommal kezdődött, melyet az egyik bevásárlóközpont parkolójában rendeztek. Az estébe nyúló bemelegítést Kakusziék nyerték az S2000-es Ford Fiestával, igaz, az eredmény a versenybe nem számított bele.
Szombat reggel bevált az, amire a Mecsek-ralikon általában jó eséllyel lehet számítani: megjött az eső. Az első szakaszokat ezért leginkább jó gumiválasztással és helyismerettel lehetett megnyerni, Hideg és ifj. Ranga kezdtek a legjobban. A második pálya is nedves volt még, Bútor Róbert viszont már ekkor annyira megszokta a számára új Peugeot 207-est, hogy egy legjobb időt futott vele. Az összetettbeli vezetést viszont ifj. Ranga örökölte meg, sőt a harmadik gyorsasági után is ő állt az élen, melyet egyébként a változatosság kedvéért Kazár nyert.
A szervizparkba visszatérve így nagy volt a helyiek öröme, bár számítani lehetett rá, hogy a nap további részében, a száradó pályákon feljönnek majd az S2000-es gépek, és nagy kérdés volt, ki hogyan tud majd alkalmazkodni a körülményekhez az utolsó két gyorsaságin, melyet sötétben kellett megfutni.
Délután Kakuszi indította be a rakétákat, és szakaszgyőzelemmel jelezte, hogy nem volt véletlen a legutóbbi, borsodi harmadik helye, immár vele is kell számolni kell. A következő, 28 kilométeres pályán is ő volt a legjobb, nyomában Hercziggel, akiről eddig nem sok szó esett, de ekkor már összetettben a második helyen állt, és a hatodik gyorsaságit meg is nyerte. Ekkorra helyreállt a világ rendje, és a három S2000-es autó vette át a vezetést, Kakuszi, Herczig, Bútor volt a sorrend.
Gyorsan megszokta Bútor a Peugeot-t. Nem sok hiányzott a futamgyőzelemhez, amely 2011-re már mindenképpen cél lesz
Két pálya volt még hátra a napból, a sötét pedig Herczignek kedvezett, aki nagyon szeret éjjel autózni: mindkét szakaszt behúzta, és az élre állt. Nap végén így is nagyon szoros volt az élmezőny: Kakuszi hátránya alig 5, Bútoré pedig 12 másodpercre rúgott, a turbós N-es autók pedig egymástól szinte csak tizedekre álltak. Közülük ekkor Hadik volt a legjobb, negyedik helyen, Kazár, és a sötétben kissé visszaeső Ranga előtt. A pályán elért idők alapján Hideg Krisztián is ott lett volna közöttük, de ő 30 másodperces büntetést kapott tiltott szervizelésért.
Vasárnapra csak két szakasz maradt, és miután az első lement (Herczig győzött Kakuszi és Bútor előtt), mindenki azt gondolta, hogy ki is alakult a végeredmény. A technika - mint már annyiszor - azonban ezúttal is az utolsó pillanatban szólt közbe, Herczigék Skodája a záró gyorsaságin elromlott, így Bútor nyerte a szakaszt, a Mecsek-ralit pedig Kakuszi.
A Ford Fiestával még mindig csak ismerkedő testvérpár első abszolút futamgyőzelmét szerezte, és Bútoréknak is remekül sikerült a bemutatkozás a kategóriában, hiszen alig maradtak le a győzelemről. A hagyományos N-es autók elképesztően szoros csatájában Hadik lett a győztes, Kazár és ifj. Ranga előtt, míg Hideg a büntetéssel együtt is beért a hatodik helyre, nyomában Pethővel és Balogh-gal. A tízbe Aschenbrenner és Osváth fért még be.
Nagyon sokan várták kíváncsian a végül kilencedikként záró, már bajnok Asi szereplését, aki egy R3-as Honda Civic Type-R-rel nevezett. Kategóriáját nagyon elverte, jóval közelebb volt az élmezőnyhöz mint hozzájuk, és jó néhány N4-es autót, valamint a komplett S csoportot sikerült maga mögé utasítania.
Hetedik helyen végzett a Pethő/Bacigál páros a Mitsubishik nagyon sűrű mezőnyében
Már a futam előtt biztos volt, hogy a bajnok Asi mögött ifj. Tóth a második az év végi értékelésben, az utolsó gyorsaságin az is kiderült, hogy Turiék lettek a harmadikok. A Mecsek-ralin látottak alapján - hála a csúcskategória új szereplőinek - van remény egy jó 2011-es bajnokságra, főleg akkor, ha az ezúttal különböző okokból hiányzó párosok is rajthoz tudnak majd állni.
A verseny végeredménye:
1. | Kakuszi/Kakuszi | Ford Fiesta S2000 | N4 | 1:22:55,9 |
2. | Bútor/Holczer | Peugeot 207 S2000 | N4 | +7,6 |
3. | Hadik/Juhász | Subaru Impreza WRX STi | N4 | +43,8 |
4. | Kazár/Szőke | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +45,6 |
5. | ifj. Ranga/Czakó | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +53,1 |
6. | Hideg/Kismődi | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +1:15,5 |
7. | Pethő/Bacigál | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +1:35,1 |
8. | Balogh/Németh | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +1:45,7 |
9. | Aschenbrenner/Pikó | Honda Civic Type-R R3 | A7 | +2:20,7 |
10. | Osváth/Farnadi | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +2:23,3 |
N4 | Kakuszi/Kakuszi | Ford Fiesta S2000 |
N3 | Órai/Jancza | Honda Civic Type-R |
N2 | Demján/Milcsevics | Suzuki Swift Sport |
A7 | Aschenbrenner/Pikó | Honda Civic Type-R R3 |
A6 | Bessenyey/Papp | Citroen C2R2 Max |
S4 | Bujdos/Csonti | Mitsubishi Lancer Evo VII |
S3 | Szíjj/Nyírfás | Mitsubishi Lancer Evo VI |
S2 | Juhász/Juhász | Honda Civic Type-R |
S1 | Német/Szegő | Lada VFTS |
1. | Aschenbrenner/Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 121 |
2. | ifj. Tóth/Tagai | Peugeot 207 S2000 | N4 | 86,6 |
3. | Turi/Percze | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 47 |
4. | Herczig/Baranyai | Skoda Fabia S2000 | N4 | 46 |
5. | Hadik/Juhász | Subaru Impreza WRX STi | N4 | 36 |
6. | Hideg/Kismődi | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 33,8 |
7. | Kakuszi/Kakuszi | Ford Fiesta S2000 | N4 | 32 |
8. | Balogh/Németh | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 29 |
9. | Kazár/Szőke | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 27,2 |
10. | Turán/Zsiros | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | 24,4 |