Látványos tánc-show-val gördült be a színpadra a bemutató főszereplője, az M37
Már sokszor írtunk a felső-középkategóriába tartozó Infiniti M limuzinról; elsőként a Genfi Autószalon előtt mutattuk be, aztán írtunk a dízel-, valamint a hibrid változatáról, utoljára már a magyarországi alapárát (15 millió forint) is elárultuk. Ez az a modell, amellyel a Nissan prémiummárkája végleg meg akarja vetni a lábát Európában; eddig a különc formájú sportterepjáró, az FX volt a kínálat csúcsa, mostantól viszont az M számít vezérmodellnek, amely a legfontosabb űrt tölti be a márka kínálatában. A prémiummárkák legfontosabb, legmeghatározóbb modelljei ugyanis rendre az E szegmensbe tartozó autók, így az Audi A6-osa, a BMW 5-ös sorozata, a Mercedes-Benz E osztálya, a Lexus GS sorozata, a Saab 9-5-öse, vagy a Jaguar XF modellje.
"A lopakodó ragadozó, a sivatag dűnéi és az óceán hullámai inspirálták" - a kereskedelmi igazgató kívülről megtanulta a sajtóanyag marketingszegú szövegét
Szinte mindent tudtunk már az öt centiméter híján öt méter hosszú luxusautóról, csak azt nem, hogy milyen érzés benne ülni. Nos, az ajtók tompa puffanása azonnal tudatosította bennem, hogy ez egy ízig-vérig prémiumtermék, valószínűleg japán akusztikai mérnökök hada dolgozott azon, hogy az ajtócsukódás hangja ennyi biztonságérzetet adjon az utasoknak.
Kívülről az agresszív orr-része teszi összetéveszthetetlenné az autót, az íves, lekerekített formák teljesen elütnek a mai avantgárd és szögletes Mercedes E osztálytól, vagy a hagyományokhoz visszanyúlni nem szégyellő BMW 5-ös formanyelvétől. Azért érződik a formán, hogy az Infiniti fő piaca nem az öreg kontinens, hanem Észak-Amerika lesz, különösen a kacsafarokra hasonlító, (egyébként fontos aerodinamikai funkciót ellátó) hátsó lesz az, amelyet nehéz lesz majd megemésztenie a célközönségnek, vagyis az európai vezérigazgatóknak, bankelnököknek, jómódú felsővezetőknek.
A karcálló, öngyógyító fényezés ezen az Infinitin is széria
Először a hátsó ülést vettem birtokba, amely meglehetősen puha tömésű, a térdeknek bőséggel jut hely. A fejtér azonban csak átlagosnak mondható, és a két hátsó légbeömlő is olyan, mintha egy olcsó kisautóból vették volna át. A széles és vastagon párnázott első ülések kényelmét viszont nem érheti kritika, a 16 hangszórós Bose-hifi két-két sugárzóját az első ülésekbe, vállmagasságban építették be. Ezek egyébként akkor is szólnak, ha nem kapcsoljuk be az audiorendszert, ugyanis az autó zajaival ellenétes fázisú hangokat hallatnak, amelyek kioltják az autó működéséből adódó zajokat, még csendesebbé téve így az utasteret. Hasonló trükkre egyébként a Honda Legend is képes.
Görög Zita, a bemutató háziasszonya szívesen hazavitte volna az autót
Elöl persze a műszerfal érdekelt leginkább, amelyen érezhető, hogy japán tervezés: a formák és a gombok kialakítása nem annyira fantáziadús, mint mondjuk egy Mercedesben vagy egy BMW-ben, de az összeszerelési minőség és az ergonómia tökéletes, és a kapcsolók is olyan határozottsággal ugranak egyik állásból a másikba, hogy azt tanítani kellene. Egyes anyagok talán nem annyira finom tapintásúak, mint az európai konkurenseknél, és a sebesség- valamint a fordulatszámmérő tányér méretű órája is meglehetősen egyszerű kialakítású, ettől eltekintve a hullámos középkonzol és a márka védjegyének számító elegáns analóg óra valóban érezteti, hogy luxustermékről van szó.
Luxus, japán módra. Hangszórók az ülésekbe építve
Sajnos az autót beindítani sem lehetett, így a sávelhagyást megakadályozó rendszerről, a túlzottan "nehéz" jobb lábat visszanyomó ECO-gázpedálról, a négykerék-kormányzásról, a hathengeres dízelmotor járáskultúrájáról és a különböző illatokat az utastérbe juttató légkondicionálóról még nem szerezhettem tapasztalatokat. Az is nagyon érdekelt volna, hogy a hátsó ülésen valóban lehet-e kézzel, olvashatóan írni még egy rossz minőségű útszakaszon is - ahogy a sajtóanyag állítja - az új fejlesztésű, dupla dugattyús lengéscsillapítók jóvoltából.
Gablini Gábor, a kizárólagos importőr cég alapító-tulajdonosa elmondta a bemutatón, hogy jövőre, amikor már benzines, dízel- és hibrid változat is megvásárolható lesz, évi 50-60 darab M eladását reméli, véleménye szerint a takarékos dízel és a jelentős adókedvezményben részesülő hibrid változat adja majd a kereslet gerincét.