Kljujev a Dnyipropetrovszk megyei Marhanecben kedden történt tömegszerencsétlenségre utalva elmondta: a vasúti átjáróban működött mind a hang-, mind a fényjelzés, a busz mégis a közeledő mozdony elé hajtott. Közölte, hogy a vasúti átjárók biztonságossá tételét célzó, tervezett kormányprogram megvalósításának első szakaszában minden átjárót sorompóval szerelnek fel, majd a második szakaszban valamennyit felüljárókkal és hidakkal helyettesítik - adta hírül csütörtökön a podrobnosti.ua ukrán hírportál.
A miniszterelnök-helyettes szerint a felüljárók és hidak megépítésével 5-7 éven belül megszüntethetők a vasúti átjárók jelenlegi formájukban. Megjegyezte, hogy a program megvalósítása évente körülbelül 2 milliárd hrivnyába (mintegy 60 milliárd forintba) kerül majd. Szerinte annak ellenére meg kell valósítani a tervet, hogy sokba kerül, mivel Ukrajnában heti rendszerességgel történnek balesetek a vasúti átjárókban.
A keddi Dnyipropetrovszk megyei vasútiátjáró-balesetben 44-en életüket vesztették és kilencen megsérültek. Szerdán Kijev megyében mentőautót ütött el a vonat egy vasúti átjáróban. A balesetnek három halottja és egy sérültje van. A mentő a tilos jelzés ellenére hajtott a sínekre. Az Ungváron megjelenő Kárpáti Igaz Szó csütörtöki száma szerint Kárpátalján is veszélyesek a vasúti átjárók, mivel a 351 átjáróból mindössze 79 van ellátva biztonsági berendezésekkel vagy felügyeli sorompóőr. A kárpátaljai vasúti átjárókban az idén nem volt halálos baleset, jóllehet az autósok igen gyakran megsértik az áthaladás szabályait.