Harmonikusra sikeredett a családi Astra formája is
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Mindannyian emlékszünk a most kifutó Astra kombira, amelyet még nem a hangzatos Sports Tourernek, hanem az Opel-hagyományoknak megfelelően Caravannak hívtak. A H-Astra nyújtott tengelytávú padlólemezére épített autót nehéz lett volna életstílus-kombinak nevezni, formáját egyértelműen a praktikum jegyében, nem pedig az aktuális divatirányzatoknak megfelelően készítették el. Így minden volt, csak szép nem, használati értéke mégis elérte a középkategóriás kombikét, a hátsó lábtér és a csomagtartó is nagyobb volt benne, mint akár az Insignia Sport Tourerben, pedig a karosszériája közel negyven centiméterrel rövidebb.
Ezúttal nem változott a tengelytáv az ötajtóshoz képest
Nem csoda, hogy a magánvásárlók és a flottások is hamar megkedvelték a kocsit, az eladások közel negyedét a Caravan vitte el. Hasonló eladási sikert vár az Opel az új Astra kombijából is, amelyet már szintén Sports Tourernek neveztek el. Az ötajtóshoz képest a tengelytáv nem változott, a hátsó túlnyúlás viszont alaposan megnőtt (28 centiméterrel), így a kocsi teljes hossza már közel 4,7 méter, ami kis képzavarral élve valószínűleg minden idők legnagyobb kompaktjává teszi.
Mark Adams, a GM Europe dizájnigazgatója szerint a "lifestyle" kombik formavilágát sikerült az igavonók használhatóságával ötvözni
Ennek ellenére a formaterv ugyanolyan egységes, mint a ferdehátúnál, az övvonal erőteljesen emelkedik hátrafelé, a karosszéria vállai is szélesednek a hátsó traktus irányába, a lemezfelületek sokkal nagyobb területet tesznek ki, mint az ablakok. Elegáns hátsó szpojlerben folytatódik a hátrafelé enyhén lejtőssé váló tetőív, ügyes trükk, hogy az ablakok felső vonala még jobban esik hátrafelé, amitől igazi sportkombinak látszik a puttonyos Astra. A hátsó lökhárítót úgy tervezték, hogy minél alacsonyabb lehessen a rakodóperem, de az Insigniával ellentétben már nem annyira ívelt a középső része, hogy itt állva ne lehessen elérni a raktér leghátsó pontját.
Szabályos alakú az 500 literes csomagtér, de a vaskos oldalfalak miatt kissé keskeny
A csak az Opelnél létező, lökhárítóból kihúzható kerékpártároló az Astra kombihoz is elérhető lesz, de csak a piaci bevezetés után pár hónappal. Csak a hátsó lámpáknál fogyott ki minden ötlet a villámos márka tervezőiből, legalábbis erre következtettem abból, hogy feltűnően audisra sikerültek a kissé túlméretezett burák. Optikailag szélesebbnek láttatja az autót a két kiegészítő csíklámpa, amelyeket a rakodóperem magasságában integráltak a lökhárítóba.
Ügyes a trükkös, feltolható roló és a gombbal dönthető hátsó üléstámla
Jöjjön a lényeg, a befogadóképesség. A régi Astra Caravan csomagtartója nagyobb volt még az Insignia kombiénál is, de mára rájöttek az opelesek, hogy ezt nehéz megértetni a vásárlókkal, ezért az új Astráé már kisebb, felhajtott hátsó ülésekkel 500, lehajtott ülésekkel 1550 literes, persze ebben a padló alatti öblös rekesz is benne van. A régi kombi 540/1590 litert tudott, úgy látszik, a vastagabb oldalfalak és a lejtős tető hátrányos hatásait a hosszabb hátsó túlnyúlás sem tudta kompenzálni. Érdemes megemlíteni, hogy az Insignia Sport Tourer 540/1530-at, a jelenlegi Volkswagen Golf Variant 505/1495 litert nyújt, így legalább (részben) a legnagyobb konkurenst sikerült megverni. Az Insigniával ellentétben a raktérajtót kézzel kell mozgatni, és itt nem nyílnak a lámpák az ajtóval együtt, így azokra a belső kiegészítő fényszórókra sem volt szükség, amelyek olyan mókásan festenek a nagyobb testvérnél.
Az Astra ST-t a rüsselsheimi Opel veterángyűjtemény csarnokában mutatták meg nekünk
Az új Astra csomagtartója csak egyetlen paraméterében veri meg a régiért: lehajtott ülésekkel a teljesen sík (ha előzőleg a hátsó ülőlapokat is felhajtottuk) raktér hossza már 1835 mm, ami 28-cal több a régiénél. Ha eltekintünk a számoktól, akkor azért számos fejlesztésről be lehet számolni. Az Opel is megcsinálta a saját Karakuri-üléshajtogató rendszerét, ami annyi tesz, hogy elég a csomagtér két oldalán elrejtett egy-egy kapcsolót megnyomni, hogy a hátsó ülések támlája magától ledőljön. A luxusautókban, így például az Infiniti EX-ben villanymotorok döntik az üléseket, az Opelben viszont egy rugó, ami egyszerűbb, gyorsabb, és olcsóbb megvalósítása ugyanannak a problémának. Hálókkal és térelválasztó elemekkel kisebb részekre osztható az 500 literes tér, és az is újdonság, hogy a csomagtérrolót nem muszáj felcsévélni, ha pakolni szeretnénk, mert a vége egy második sínen felcsúszhat egészen a tetőig.
A B oszloptól előre a Sport Tourer megegyezik a többi Astával, a motorkínálata és a műszerfala is ugyanaz, értékesítése november végén indul.