Európában 4,5 százalékos piaci részesedést szerzett 2010 első tíz hónapjában az új, európai igények szerint tervezett modellekkel, kedvező árakkal és egyedülálló, hétéves garanciaperiódussal vevőket szerző Hyundai és Kia konszern. A hagyományosan megbízhatósága miatt kedvelt Toyota elsősorban a sorozatos visszahívásoknak és a nagy port kavart, Amerikában kipattant botrányoknak köszönheti a visszaesést.
Miközben a beragadó gázpedálról, rendellenesen működő kormányról szóló hírek biztosan nagyobb kárt tettek volna az arculatát sikeresen építő két koreai márkában, a Toyotánál csupán visszaesést okoztak a hazainál kisebb jelentőségű piacon. Mégis stratégiai fontosságú lehet a Toyota számára, hogy kiértékelje a helyzetet, és továbbra is eredményesen versenyezzen a japánok egykori sikereit megismétlő Hyundaijal és Kiával.