"Csapot-papot ott kellett hagynunk a szomszéd kerületben, amikor szóltak, hogy ide kell jönnünk, felszerelni ezeket. Most délelőtt nyomták a táblagyárban mindkettőt" - mondta az FKF egyik, bőrig ázott munkása hétfőn 11 óra után a frissen felcsavarozott behajtani tilos táblákra. Ebben a kereszteződésben hajtott fel a forgalommal szemben egy autóban hat jászberényi fiatal a Lágymányosi hídra, amelyen összeütköztek egy teherautóval. A csütörtök hajnali balesetben hárman életüket vesztették.
A lehajtó ellenirányú használatát eddig egy darab, lemezből készült kötelező haladási irány tábla, valamint egy elektromos, de - csütörtök esti szemlénk idején - nem világító behajtani tilos tábla gátolta, az útburkolati jelek mellett. "Az elektromos táblát leszedték a Siemens emberei" - közölte a másik FKF-munkás, ezt követően csavarozták fel ők a helyére a lemezt, amely "méhsejtes, mert ez jobban visszaveri a fényt".
Csakúgy, mint a régi, az új tábla is olyan három és fél méter magasan van. Kérdésünkre, hogy miért nem szerelik lejjebb, könnyebben észrevehető helyre, azt mondták a munkások, hogy nekik a másik helyére kell csavarozni. Emellett azt állították, hogy alacsonyabbra nem is tudták volna helyezni, mert a rúdon ott van a hídról érkező autósokat irányító közlekedési lámpa.
A háromsávos lehajtó másik szélére is felszereltek egy behajtani tilos táblát, ez teljesen új a kereszteződésben. Azon a rúdon volt lehetőségük arra, hogy valamennyivel alacsonyabbra szereljék, így is tettek.
A kép hátterében, a fehér autó fölött látható az újonnan felszerelt behajtani tilos tábla
Ugyanebben az időben két nő és egy férfi hosszan fényképezte a hídról a csomópontot, de a munkásokkal ellentétben ők nem voltak közlékenyek. Mindössze annyit árultak el, hogy egy magáncégtől jöttek, nincs közük az FKF-es emberekhez. Elmondásuk szerint a táblaszerelésről sem tudnak semmit.