Lezárva az 1 M Coupé szépen felépített, hivatalos előzetesekkel zsúfolt bevezetését, a BMW nyilvánosságra hozta a hivatalos adatokat az RS3-rivális autóról. Az előzetesen várt 345 helyett végül "csak" 340 lóerőt hoztak ki a háromliteres, duplaturbós benzinmotorból, élőben a Detroiti Autószalonon lesz látható először.
1,8 méter széles az 1-es sorozat sportváltozata, 55 milliméterrel szélesebb a 135i Coupénál. A hátsó nyomtáv 44, az első 71 milliméterrel nőtt, a szélesítés nemcsak optikai célokat szolgál, a menetdinamikát is jelentősen javítja. Öt milliméterrel nőtt a teljes hosszúság, a magasság 13 milliméterrel lett nagyobb, az önsúly 1495 kilogramm, 35-tel kevesebb a 135i-nél. 51,7-48,3 százalékkal közel tökéletes súlyeloszlást sikerült elérni.
Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!
A 340 lóerős teljesítményhez 450 Nm-es csúcsnyomaték társul, 1500 és 4500-as fordulatszám között folyamatosan rendelkezésre áll. Túltöltéssel további 50 Nm-t lehet kihozni a motorból. Hatfokozatú kézi váltó továbbítja az erőt a hátsó kerekekre M differenciálművön keresztül, amely a nyomaték folyamatos osztogatásával biztosítja a kanyarokból való tökéletes kigyorsításokat. Százra 4,9 másodperc alatt gyorsul az 1 M, végsebessége elektronikusan korlátozott 250 km/óra.
Az M3-ból származó, alumínium felfüggesztéseket kapott a kupé, előre 360, hátulra 350 milliméter átmérőjű féktárcsák kerültek. 19 colos felnikkel és sportos karosszéria-elemekkel szerelték fel az autót, az utastérben a tipikus M-es díszítőelemek láthatóak. Limitált példányszámban, 2011 tavaszától kapható az autó.