Modern forma, kétszínű fényezés. Egyelőre sokan nem hisznek a sorozatgyártásban
A Gorodszkoj Avtomobil, vagyis Városi Autó nevű cég hibrid kisautója - amely mögött az egyik leggazdagabb orosz, Mihail Prohorov áll) a tervek szerint 2012-től sorozatban készül majd, az ígéretek szerint mindössze tízezer eurós áron árusítják majd.
Az autót szójátékkal jo-mobilnak, vagyis nahát-autónak nevezték el, és egyelőre három típust terveztek: egy fiataloknak szánt crosskupét, egy családi modellt és egy furgont. A műanyag karosszériájú kocsiban a gázzal illetve benzinnel hajtott, 60 lóerős motorban keletkező energia az akkumulátorok szerepét betöltő kondenzátorokban gyűlik. Az autó - kiviteltől függően - hét-tíz másodperc alatt gyorsul 100 km/óra, üzemanyag-fogyasztása 100 kilométeren 3,5 liter.A premieren az újságírók fő kérdése az volt, hogyan lehet mindössze 150 millió dollárból nem csupán megtervezni egy korszerű és biztonságos autót, hanem hozzá még egy gyártóüzemet is felépíteni, miközben a nagy autógyáraknál egy-egy új modell kidolgozása az első gondolattól a kész prototípusig belekerül 2-5 milliárd dollárba is.
A kétméteres milliárdos, Mihail Prohorov a volán mögött. Nem ment egy métert sem a kocsival
A tervezők válaszoltak ugyan a kérdésre, de az orosz lapok beszámolói szerint válaszaik csak újabb kérdéseket vetettek fel. Elmondták, hogy a kocsi szíve külföldi gyártású motor, később azonban kis gázturbináról beszéltek. Ezt a Moszkovszkij Komszomolec című lap szakértője szerint a repülőgépipar talán elő tudja állítani, akkor viszont a kocsi nagyon drága lesz.
Kételyeket kelt a szakértők szerint a gazdasági oldal is: ha évi tízezer kocsit szándékoznak készíteni, és az ára 450 ezer rubel lesz, akkor a gyártás veszteségesnek látszik. Amennyiben a jo-mobil gyártása egyáltalán eljut a futószalagig, legalább 600 ezer rubelba kerül majd.
A Moszkovszkij Komoszomolec szakírója úgy vélekedett: manapság bárkinek jót tesz egy kis innovációval kapcsolatos pr, különösen az autóiparban, csak éppen az oroszországi autógyártás életre keltéséhez nincs köze.