Az Outback kiegészítői feldobják a semleges formatervet
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Mi a közös a Mercedes-Benz R osztályban és a Ssangyong Rodiusban? Mindkettő egyszerre próbál megfelelni az összes lehetséges vásárlói igénynek. Büntetlenül azonban nem lehet minden tudást egyetlen autóba zsúfolni, ezt elsősorban a formaterv bánta, nem csoda, hogy a vásárlók sem zárták szívükbe a bizarr járműveket. Ami a németeknek és a koreaiaknak nem jött össze, az sikerült a japánoknak. A Legacy kombi átalakításakor a konkurenseknél óvatosabban fogtak hozzá a munkához, melynek eredménye egy praktikus és szerethető autó.
Egységes a Legacy kombi karosszériája, az emelt hasmagasság is jól áll neki
A Subarunál persze nem újdonság az emelt hasmagasságú kombi koncepciója, hiszen az Outback már a negyedik generációnál tart, a Forestert pedig mindig is nehéz volt valamelyik klasszikus kategóriába sorolni. Az utolsó generációváltásnál azonban furcsa dolgok történtek, a tervezők minden karakteres vonást eltüntettek, és alaposan megnövelték autóik méretét. A Foresterből igazi szabadidő-autó lett, az Outback pedig átvette a helyét azon a vékony határvonalon, amely a kombik és az SUV-k között helyezkedik el, és crossovernek hívják.
Fekete fényezéssel még egy műanyag betétekkel felcicomázott crossover is elegáns
Bár a márka rajongói sokáig fogják emlegetni ezt az ingerszegény korszakot, az Outback létezése a bizonyíték, hogy nincs minden veszve. Legutóbbi tesztünkben pozitívumként emlegettük a négyajtós Legacy sportos kiegészítőit, melyek segítettek kiemelni a tömegből a semmitmondó formavilágot. Az Outback felcicomázása még jobban sikerült. A Legacy arányos kombi karosszériája jó alap volt az átalakításhoz, a nagy szabad magasság, az alsó műanyag védőelemek és a sárvédő-szélesítések pedig éppen annyival teszik érdekesebbé a formát, hogy tudjuk, többet várhatunk tőle, mint egy átlagos családi kombitól.
Elegáns környezetben és építetlen utakon is megállja a helyét
Ebben az összeállításban kifejezetten jól néz ki a Legacy, az átrajzolt lökhárító és a finomabb rajzolatú hűtőmaszk is jobban mutat az óriási fényszórók uralta orr-részen, melynek ékessége a turbómotoros Subaruk hatalmas levegőbeömlője. A motorháztetőn vágott rés a Mercedes csillagához hasonlóan kifejező, jót tesz a fekete fényezés is, amely még mindig elegánsabb a fehérnél vagy az ezüstnél. Hátulról nézve is komoly autónak mutatja magát az Outback, bár továbbra is nehéz lenne jellegzetes részletet találni rajta, a forma mégis egységesnek mondható.
A Legacy hatalmas tükrei az Outback kivitelen mutatnak a legjobban
A semleges megjelenés legnagyobb előnye, hogy senki sem gondol rosszat rólunk. Hiába nagy és sötét autó, egy Subaruhoz semmilyen negatív beidegződés nem kötődik. Az Outbackkel valóban elmehetünk az operába, és bátran megjelenhetünk vele egy tárgyaláson, vontathatunk vele motorcsónakot, árkon-bokron át elmehetünk a lovardába, vagy akár bejárhatjuk Európát családunkkal a hátunk mögött. Úgy sikerült több különböző feladatra alkalmas autót készíteni, hogy használata közben nem kényszerülünk kompromisszumokra.
Nem nehéz dinamikus haladásra bírni a Subarut
Nagyon kellemes dolog az Outbackkel autózni, a magasra emelt karosszéria miatt könnyű a beszállás. Ha sikerül testre szabnunk a kissé alulméretezett, elektromosan állítható bőrüléseket, kényelmesen elhelyezkedhetünk az ideális rásegítésű, jó fogású kormány mögött, ahonnan nem pusztán a forgalmat, hanem új autóktól szokatlan módon a motorháztetőt is láthatjuk. A kissé tolakodó középkonzol ellenére nagyszerű az ergonómia. Ha magunkra csukjuk a puhán csapódó ajtókat, elcsendesedik a világ, az elpusztíthatatlan, masszív tárgy hatását keltő, magabiztosságot sugárzó Outbackben pedig nagyobb biztonságban érezzük magunkat, mint egy páncélteremben.
Alaphelyzetben több mint 520 literes a csomagtartó
Ultramodern extrák helyett műszaki igényességével kényeztet a Subaru, az összeszerelés minősége egyértelműen japán exportcikkről árulkodik. A navigáció nélküli Comfort csomaghoz csupán néhány említésre érdemes extra, kétzónás automata légkondicionáló, elektromos kézifék, kézzel kapcsolható, hegymeneti elindulást segítő rendszer, sebességtartó automatika, memóriafunkciós bőrülések, mp3-as CD-s rádió és elektromos tolótető jár. Az Outback pusztán kifinomult működésével és kezelhetőségével is képes megközelíteni a német prémiumautók színvonalát, miközben anyaghasználata és az utastér berendezése messze elmarad tőlük. A Subarut még mindig az összehangolt műszaki tartalom teszi vonzóvá.
Megérte kitartani a bokszer elrendezés mellett, vibrációmentes és halk a gázolajos változat
A felépítéséből adódó előnyöket maradéktalanul kihasználó kétliteres, 150 lóerős bokszer dízelmotor egyenletesen, vibrációmentesen és csendesen jár, karaktere a benzinesekhez hasonlítható, szereti és igényli a pörgetést, hangja magas fordulaton is benzines morajnak hallatszik. A hozzákapcsolt hatfokozatú kézi váltót sűrűbben kell használnunk, mint a legtöbb dízelautóban megszokhattuk. Öröm a precíz szerkezet kapcsolgatása, a jó fokozatkiosztásnak köszönhetően a hatodikra tényleg csak autópályán van szükség. Az eltalált motorral a Subaru sikeresen mentette át legendás technikáját a környezetvédelmi szabályozások korszakába.
Konzervatív színösszeállítás, az árhoz méltatlan műanyagok az ajtón és a műszerfalon
Jó hír, hogy a testes karosszéria élvezetes és dinamikus mozgatásához sincs szüksége nyolc liternél több gázolajra száz kilométerenként. Pedig ott az állandó, szimmetrikus összkerékhajtás, amely akkor is félelmetes kanyarsebességhez és bolondbiztos útfogáshoz segíti az Outbacket, ha éppen aszfalton autózunk vele. Nem hibáztak a hátul kettős kereszt lengőkaros futómű hangolásánál sem; az ötmilliméteres emeléstől cseppet sem lett bizonytalanabb az útfekvés, a Subarura jellemző lágy, kissé billegős, mégis stabil futómű hatásosan csillapítja a hazai úthálózat tucatnyi különböző hibáját.
Túl hangsúlyos a középkonzol, a kezelőszervek elrendezése ergonomikus
Rossz minőségű vagy építetlen utakon is otthonosan mozog az autó, még a nagyobb bukkanókat is kirugózza a futómű, és legfeljebb a fényezést kell féltenünk, ha bozótos, gödrös utakon vagyunk kénytelenek a hétvégi házat megközelíteni, de a hosszú rugóút városban is jól jön, ha járdára parkolunk. Nem mutatja magát terepjárónak, mégis minden helyzetben helytáll az Outback, amibe egy hétköznapi út során kerülhetünk vele. Egyetlen meglepő tulajdonsága, hogy a vártnál nagyobb erővel kell taposnunk a pedált a szükséges fékhatás eléréséhez, pedig az emelt Legacy alig több mint 1,5 tonnájával nem nevezető túlsúlyosnak.
Cikkajánló |
Mindent elnyel a padló alatti rekeszekkel praktikusabbá tett hatalmas, szabályos alakú csomagtartó. A hátsó üléseket egy kis karral, hátulról is oldhatjuk a bővítéshez. Ha éppen nem teherautóként, hanem személyszállítóként használjuk az Outbacket, akkor sem kell senkinek összehúznia magát, elöl-hátul több mint elég a hely, ekkora lábteret pedig csak a Skoda Superb Combiban találunk. A csehek nagyautója a crossover legközelebbi kihívója, amely kétliteres, 170 lóerős CR TDI dízellel, összkerékhajtással 8,4 millió forinttól, a Subarunál egymillióval olcsóbban hazavihető.
Krómdíszek erősítik az Outback elegáns oldalát
Kinek való a Subaru? A 9,4 millió forinttól elérhető modellt elsősorban az igényes technikai megoldásokra fogékony, aktív életet élő családok fogják értékelni, akik ki tudják használni a képességeit. Pénzükért cserébe egy harmonikus, jól használható, kényelmesen és élvezetesen vezethető autót kapnak, amely japán termékként várhatóan hosszú időn át észrevétlenül, megbízhatóan teszi a dolgát.
Műszaki adatok |