Egyelőre nem világos, hogy a képeken látható Accent eljut-e Európába, hiszen a Hyundai az öreg kontinensen a kizárólag nekünk fejlesztett i20-assal van jelen a kisautók szegmensében. Igaz, csak ferdehátú karosszériával kapható az i20, így elférne mellette a négyajtós új Accent is, amelyet ráadásul Szentpéterváron is gyártani fognak.
Korábban már hírt adtunk az Accent kínai piacra szánt Verna változatáról, és a Moszkvai Autószalonon bemutatott, szériaközeli RB Conceptről is, most pedig az Észak-Amerikának szánt szériaváltozatot mutatjuk be.
A Montreálban leleplezett, 2012-es modellévű Accent formája tökéletesen illeszkedik a legújabb Hyundai-ok közé. A márka "folyékony szobrászat" formanyelve szerint megrajzolt, szépen kidolgozott orr-részét erőteljesen domborított, emelkedő övvonallal sportosabbá tett oldallemezek kötik össze az i30-ra emlékeztető hátsóval. A négyajtós konzervatívabb rajzolatú hátsót kapott, nálunk ez lenne a népszerűbb nagyobb csomagtartója miatt.
A két karosszériaváltozat közül természetesen a 4,15 méter hosszú ötajtós a rövidebb, a négyajtós ennél több mint 25 centiméterrel nyúlik tovább. A kétféle kisautó tengelytávja viszont azonos, 2570 mm, ami tágas utasteret feltételez. Gyártója szerint a négyajtós változat helykínálata felülmúlja az elvileg egy kategóriával nagyobb Honda Civicét is.
Az Accent hajtásáról Észak-Amerikában az új fejlesztésű, 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses és folyamatosan változó szelepvezérlésű benzinmotor gondoskodik, amely 138 lóerőt ad le. Minden bizonnyal fürgén mozgatja majd a kompakt karosszériát a fejlett motor, de a fogyasztása is szerénynek ígérkezik, a gyár 4,7 literről beszél. Ötfokozatú kézi, vagy hatfokozatú automatikus váltóval lehet rendelni. Jelentősen fejlődött a biztonsági felszereltsége (hat légzsák, ESP és négy tárcsafék alapáron jár), ennek ellenére a régiével azonos áron hozzák majd forgalomba pár hónap múlva.