Völner elárulta, hogy a teherautóknak várhatóan kilométerenként hat forintot kell majd fizetnie a magyar autópályákon 2013-tól. A személyautóknál és a motorkerékpároknál csak 2020-ban vezetnék be a rendszert, de addig még lehet egy olyan átmeneti időszak is, amikor az autósok magunk dönthetnének arról, hogy matricával vagy használatarányosan szeretnék-e megfizetni a magyarországi autópálya-használatot. Ezzel cáfolta a Népszabadság értesülését, mert a napilap korábban azt írta, hogy két év múlva a személyautókra is bevezetnék az kilométer-alapú autópályadíjat.
Az államtitkár azt is elmondta, hogy mindez még csak elképzelés, a szakmai egyeztetések még nem történtek meg.
Jól járt Szlovákia az elektronikus autópályadíjjal Szlovákiának 141,6 millió euró bevétele származott az elektronikus autópályadíj-rendszer bevezetéséből annak első évében - közölte csütörtökön a rendszert üzemeltető SkyToll társaság. Az összegből 90 millió eurót kap a SkyToll, a többi az államé. A régi matricás rendszerben 50,6 millió eurót szedett be az állam a teherautók és buszok által fizetett díjból. A tavalyi díjbevételek 42 százaléka külföldi fuvarozóktól származott. Az elektronikus útdíjrendszert 2010. január 1-jén vezették be Szlovákiában a 3,5 tonnánál nehezebb tehergépkocsikra valamint buszokra. Ehhez szükséges, hogy a fizetős szakaszokon közlekedő autóbuszok és tehergépjárművek rendelkezzenek a díjszedést lehetővé tevő fedélzeti egységgel (Go-Box). A többi jármű matricával veheti igénybe a szlovák autópályákat. (MTI) |