Az ötmilliomodik elkészült hengerfejet a magyar Opel-üzem másik termékébe, egy 1,6 literes benzinmotorba szerelik, hogy azután a cég németországi központjába, Rüsselsheimbe szállítsák. A blokkot ott egy Opel Insigniába építik be - közölte Légrádi Edit szóvivő.
Szentgotthárdon 1996 szeptemberében indult a gyártás a hengerfejgyárban. Az elmúlt 15 év során a szóvivő szerint az Opel jól ki tudta használni a rugalmas cellarendszerű megmunkálási technológia előnyeit, mely akkoriban világújdonságnak számított. Ez azt jelenti, hogy a gyár könnyen átáll a különböző méretű és típusú hengerfejek gyártására, ha változnak a megrendelések.
A gyártott típusok között 1997-ben a 2.2 literes hengerfejek is szerepeltek, és a termékek egy részét ekkor még exportálta a cég. A szentgotthárdi motorgyár viszont hengerfej-szükségletének mintegy negyedét akkor még más Opel gyáraktól, nagyrészt Ausztriából kapta. Több alkalommal történt típus-integráció is, így mindig az adott motorok igényének megfelelő hengerfejek készülhettek a gyártósorokon.
Légrádi közölte: Szentgotthárdon nemsokára ismét a technika legmodernebb vívmányainak felhasználásával épül új motorgyár. Az 500 millió eurós beruházással készülő új üzem a jelenlegi termékek mellett három új motorcsalád gyártását fogja végezni, ami 800 új dolgozó számára kínál munkalehetőséget már 2012-től.