Le sem tagadhatná koreai származását, beülve viszont egy igazi, kényelmes francia autó
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Nem adja fel könnyen a Renault: gyakorlatilag a 25-ös 1983-as bevezetése óta próbálkoznak stabil taggá válni a nagyautók piacán, eddig mérsékelt sikerrel. Pedig szorgalmasan mindig elkészítik a saját luxuslimuzinjukat, amivel alaposan megnehezítenék a nagyobb presztízzsel bíró gyártók dolgát; a 25-öst a Safrane, majd az extravagáns Vel Satis követte, de egyik sem váltotta be a franciák reményeit.
A csúcsmodellben háromliteres, V6-os dízel van
Az új típus kicsit szabadabb elgondolás alapján készült: nem fejlesztettek teljesen új modellt, hanem egy konszernen belüli koprodukció végén született meg a Latitude. Nem lehet eldönteni, hogy koreai, japán vagy francia: formája alapján koreai, a hajtáslánca Renault, de a Nissan modellekből is ismerős lehet, viszont Koreában gyártják. Az első futómű a most futó Lagunától származik, a hátsót a Nissan Tiidától örökölte, a különleges klímaberendezését a Samsunggal közösen alkották, az összhatás mégis franciás.
Már 6,5 millió forinttól elérhető, a csúcsváltozat 11,9 millió forint
A kényelemre összpontosít, puha a rugózása, és a Nissan hátsó futóműnek hála a zajszint is igen alacsony. A masszázsfunkciós vezetőülés jóval drágább limuzinokban megszokott, de a levegőionizáló ott sem: a Latitude-ben külön rendszer figyeli a levegő minőségét, és állítólag még a füstszagot is eltünteti az utastérből. Emellett a rendszer negatív ionokat lövell be az utastérbe, ami állítólag javítja a kedélyállapotot és pihentet, mint a hegyvidéki levegő. A Bose hifi a szórakoztatásunkról gondoskodik, a kényelmes üléseket és a pazar, nagyautókban sem megszokott térkínálatot is ki lehet emelni.
Felül van a levegőionizáló kapcsolója és a légfrissítő is
Ebből következik: a Latitude nem a sportos vezetők álma lesz, ám a nagyon tágas, kényelmes limuzin a dízelmotorokkal elég lendületes is. A futómű kicsit billegős, de nagyjából jól tartja az utat, a magyar utakra pont megfelelő, a kormányzás kicsit puha: sofőrös limuzinnak tökéletes.
Az ülés oldalán lévő panellel lehet állítani a masszázsfunkciót és a deréktámaszokat is külön-külön
A Renault termékfelelőse a magyarországi bemutatón a Volkswagen Passat, Peugeot 508, Opel Insignia és Ford Mondeo kategóriájába is besorolta a Latitude-öt, de - ahogy ő is mondta - sokkal inkább a Skoda Superb alternatívája lehet. Ára alapján mindenképpen, kétliteres benzinessel már 6,5 millió forintért elérhető, de a csúcs, háromliteres turbódízel változat minden extrával sincs 12 millió forint.
Méretei alapján a Skoda Superb legnagyobb vetélytársa lehet
Mégsem a 240 lóerős dízel tetszett legjobban a menetpróbán, bár kétségtelenül erős, és nagyon kulturált a hangja. Az autó mozgásán azonban érződik a nagy motor, ami az elejét húzza, miközben a kétliteres, 175 lóerős dízel automatával is normálisan gyorsul, tökéletes választás az autó karakteréhez. Ez a motor a leggazdagabb felszereltséggel "csak" 9,3 millió forint, vagyis még jelentősen spóroltunk is. Ez a legjobb vétel, azonos tudású Superbet biztosan sokkal többért kapni (170 lovas dízelmotorral Elegance csomaggal DSG-vel 9,7 millió forintról indul), és abban masszázsülés sincs.