Leginkább egy nyolcvanas évekbeli jövőképre emlékeztet a Saab futurisztikus tanulmánya, amely stílusában az egykori Sonett kupé szellemiségét viszi tovább. Bemutatásával a márka új, Aeromotional névre keresztelt formatervezési irányzatára hívják fel a figyelmet, amely a repülős múltból és a svéd autógyár egykori újító szellemiségéből táplálkozik. Valószínűtlen formai elemekből áll a karosszéria, amelyek még sokat finomodhatnak, mire szériamodelleken is feltűnnének.
A vékony fémbetéttel díszített, jellegzetes ívű hűtőrács és a LED-es fényszórók határozzák meg az orr-részt, amely a gyáriak elmondása szerint a jövőbeli Saabok ismertetőjele lesz.
A kis oldalsó szárnyaknál is különlegesebb a hatalmas, lyukacsos hátsó lámpatest és az üvegtetőt magába foglaló sirályszárnyas ajtó, melyen át egy legalább ilyen különleges, de egyelőre még titkolt utastérbe szállhatunk be. Gyártója szerint a tervezők minimalista belsőt álmodtak, kupéhoz illő 2+2 üléses beosztással.
A PhoeniX androidos multimédiás rendszert és hibrid hajtásláncot kapott, amely egy 1,6 literes, 200 lóerős, turbós Opel-benzinmotorból és egy hátsó tengelyre szerelt, 34 lóerős elektromotorból áll.
Az eXWD névre keresztelt összkerékhajtással a különleges kupé 5,9 másodperc alatt gyorsul százra, végsebességét 250 km/órában korlátozták, mindehhez pedig ötliteres átlagfogyasztást és 119 g/km szén-dioxid-kibocsátást ígérnek. Sorozatgyártást nem terveznek, a PhoeniX-ben felvonultatott ötletek a jövő modelljeit tehetik versenyképessé.
|