Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!
A német Gumpert már az Apollóval is bizonyította, hogy remek mérnökökkel rendelkezik, de a formatervezéshez csak mérsékelten ért. Éppen ezért jó döntés volt részükről az olasz Carozzeria Touring Superleggera karosszériaépítő céget megbízni a második típusuk megtervezésével.
A németek azt kérték az olaszoktól, hogy a Tornanét úgy tervezzék meg, hogy az használhatóbb legyen a hétköznapokon, mint az inkább versenypályás használatra készített Apollo, de a sebességéből ne veszítsen sokat. Ennek megfelelően tágasabb lett a kétszemélyes utaskabin, a csomagtartó 160-ról 200 literesre bővült, lágyabb lett a nyomórudas felfüggesztések hangolása, és a hangszigeteléssel is többet foglalkoztak.
Első pillantáskor egyértelmű, hogy a Tornante sokkal jobban mutat az Apollónál. Finomabbak, kidolgozottabbak a részletei, és a versenyautós hátsó szárnyat is mellőzték róla. Orr-része harmonikus vonalakból áll össze, a sirányszárnyas ajtók a Mercedes SLS AMG-t idézik, a slusszpoén pedig a kettéosztott hátsó szélvédő. Tíz centiméterrel magasabb az Apollónál, és másféllel hosszabb, ezért a tömege bő egy mázsával több.
A lemezek alatt az Apollo térvázas konstrukciója rejtőzik, és a 4,2 literes biturbó V8-as motoron sem változtattak. Ennek az erőforrásnak az Auditól vásárolt blokkon kívül mindene saját fejlesztésű, teljesítménye 700 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig 900 Nm.
A hatalmas erő a hátsó kerekeket hajtja egy hatfokozatú automatikus váltó közbeiktatásával, a TTe40 jelzésű, kormányról is kapcsolható szerkezetnek mindössze 40 ezredmásodpercre van szüksége a sebességváltáshoz. Az 1,3 tonnás Tornante várhatóan 3 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, végsebessége a Gumpert szerint meghaladja a 300 km/órát. Gyártása 2012-ben indul.