A spanyolok ezúttal nem viaszt, hanem egy hasonlóan forradalmi optikai stíluselemet, az átlátszó fényezést találták fel. A házon belüli fejlesztés hasonló elven működik, mint a fényre sötétedő visszapillantó tükör. A speciális optikai álca felveszi a környezet mintáit, így a kocsi észrevétlen marad. Bár a rendszám mindig látható, a traffipaxok sem veszik észre az autót.
A szórakoztatás mellett némi reklámértékre is számítanak a kreatív autógyártók, nem csoda, hogy az öregedő Leon kétszer is szerepelt áprilisi hírekben. Másodjára az Ecomotive változat 545 literes tankkal felszerelt változatát mutatták be, amely a kis fogyasztásnak köszönhetően 16 ezer kilométerre elég, így a sofőr a tankolással megspórolt idő alatt is élvezheti az autót.
A Ford Kuga dioptriás szélvédőjének köszönhetően nem kell többet szemüveget viselnie vezetés közben! A Ford Automotive Lens Specialist Engineers (FALSE) részlegnél fejlesztett új extra akár bifokális kivitelben is rendelhető, később csiszolt visszapillantó is elérhető lesz.
Drága karórák, méretre szabott utazótáska-készletek és parfümök mellett egy kifejezetten hasznos apróság, a repülőgépekről ismerős hányózacskó jelent meg 2008-ban a Lamborghini webshopjában a gyenge gyomrú Murcielago-tulajdonosok számára. Sajnos az igényes kivitelű zsák átmenetileg nincs raktáron.
Minden környezetbarát autó réme, a széllel hajtott Kia Aero-Soul érkezéséről számoltak be a koreaiak 2009-ben. Az autó orrára erősített, gyakorlatilag észrevétlen berendezés a cég régi és új modelljeire egyaránt felszerelhető, a lapát optimális szögének kiválasztását egy diszkrét szélirányjelző, a fékezést állítható hátsó légterelő segíti.
A Hyundai szeretne az európai autógyártókkal egyenértékű piaci szereplővé válni, erre egy új pápamobil elkészítése tűnt a legjobb módszernek. A takarékos i10-ből készített különleges kiadás takarékos és környezetbarát motorja miatt pozitív üzenetet hordoz, bár egy esetleges támadás esetén nem ideális menekülőautó.
2010-ben is vallási témakörben gondolkodtak a koreaiak, amikor bejelentették a Hyundai új szolgáltatását, az autótemetést elhasználódott kocsijuktól nehezen megváló autósok számára. Az érdeklődők temetés és hamvasztás közül választhatnak. A drágább szolgáltatás az autó rendszámára szóló sírkövet is tartalmaz, melyen a "Rozsdásodj békében" felirat szerepel.
Teljes körű szolgáltatást kapnak a Nissan luxusmárkájaként bevezetett Infinitit választó ügyfelek is, számolt be 2010-ben az Európába frissen megérkezett márka. Az új M sorozathoz "Gastronomi" éhségérzékelő rendszert kínálnak, amely gyomorkorgás-detektorai segítségével észreveszi, mikor éhezett meg a sofőr, megjelenít egy villa és egy kés ikont a kijelzőn, majd kikeresi egy közeli étterem GPS-koordinátáit.
A Mitsubishi még kezdőnek számít az álhírek publikálásában, nem csoda, hogy idei tréfájuk kifejezetten rossz ízűre sikerült. Facebook-oldalukon megjelentettek egy homályos fotót, amely állítólag a Lancer EVO AF-J (April's Fool Joke) prototípus orrát ábrázolja. Az ötlet nem okozott volna felháborodást, ha a japánok tartották volna magukat a halottról jót vagy semmit elvhez, ugyanis nemrég bejelentették, hogy nem készítik el a népszerű EVO utódját.
Nézze meg galériánkat a BMW M3 pickupról, kattintson a képre!
Összeállításunk végére hagytuk az igazi tréfamestert, a BMW-t. A bajoroknál hagyománya van az április elsejei bolondozásnak, nem csoda, hogy a müncheniek évente szorgalmasan publikálnak egy szellemes álhírt. 2011-re minden eddiginél nagyobb dobással, az M3 pickup kivitelének megépítésével készültek. Néhány hete tesztelés közben a Nürburgringen már lebukott az autó.
Először arról szóltak a pletykák, hogy készül a gyári pickup, majd arról, hogy egy tuningcég verte át a lesifotósokat, a stúdiófotókkal illusztrált gyári sajtóközleményből azonban kiderül, hogy eredeti BMW-gyártmányról van szó, amit lelkes mérnökök a rajongók szórakoztatására és felcsigázására építettek, április elsejére, egyetlen példányban.
Még több fotó a BMW régebbi áprilisi tréfáiról. Kattintson a képre!
Története során bogárálló üveggel, kutyaálló felnivel, fedélzeti számítógépről vezérelhető sütővel, szélvédőre vetíthető üzenetekkel, kormány nélküli modellel és hasonló ötletekkel hívta fel magára a figyelmet a BMW április elsején. Galériánkban válogatást láthatnak a precízen megtervezett ál-újsághirdetésekből.