Elérhető családi doboz - Chevrolet Orlando-teszt

chevrolet orlando
Vágólapra másolva!
Nevéhez méltó amerikai arculattal, hét üléssel és dízelmotorral érkezett meg a Tacuma utódja, hogy az egyterűek piacának egyik legjobb vétele legyen.
Vágólapra másolva!

Fotó: Balogh Bence [origo]
Bár Koreában készül, a külseje alapján Amerikából is jöhetett volna
(Még több kép a galériában, kattintson a képre!)

Mi ez?
A látszat ellenére kompakt egyterű, többek között a Renault Scenic, az Opel Zafira és a Mazda5 kihívója. A koreai Chevrolet legújabb és legjobban sikerült autója karakteres formával, tágas és praktikus, hétüléses belsővel. Orrában az olasz VM Motori Koreában sokáig csiszolgatott kétliteres, 163 lóerős dízelével és hatfokozatú automata váltóval, mely együtt végre elég dinamikusan mozgatja a továbbra is olcsó egyterűt.

Fotó: Balogh Bence [origo]
Őszinte dobozforma formája van

Szüksége van rá a világnak?
Ahogy lakásra és ennivalóra, úgy elérhető árú, jól használható autóra is szükség van egy családban. Az Orlando pontosan ilyen, a Dacia Logan MCV után a piac második legolcsóbb hétülésese egy nagyságrenddel nagyobb méretben, kidolgozásban, bőséges felszereltséggel. Belépőmodell egy kis fantáziával és odafigyeléssel úgy elkészítve, hogy azok se rettenjenek meg tőle, akik nem pusztán másfél tonna fémet és műanyagot remélnek a pénzükért.

Fotó: Balogh Bence [origo]
Egy kis titkos rekesz lapul a középkonzol mögött

Mi benne az újdonság?
Először kerül ki vállalható formájú, dízelmotoros egyterű a Daewoo-tól, pontosabban a Chevrolet-től, és egyben ez az első autó a kínálatban, melyből olyan nagyon nem hiányzik semmi. Sőt van, amiből egyes márkák alapmodelljeinél több van benne, például ülésből és tárolórekeszből. Egyetlen másik autó középkonzolja mögé sem pakolhatunk, kivéve a Volvókat, de az ide rejtett tárgyak rejtve is maradnak. 17 colos könnyűfém kereket sem sok egyterűn találunk, nem véletlenül.

Fotó: Balogh Bence [origo]
Ezért a visszapillantóért büntetést kellene kapnia a formatervezőnek

Hogy néz ki?
Mint egy amerikai SUV. A Cruze és az átrajzolt Captiva után az Orlando is amerikai géneket örökölt. Bár a 66-os úton nem feltétlenül ezzel szeretnénk végigautózni, ennyi Európában éppen elég a sikerhez. A dobozforma stílus hátul kissé elfajul a túl vastag C oszlop miatt, melynek hatását a kicsi ablakfelületek is erősítik. Az ezüst kartervédő-utánzat és a fekete műanyag betétek a szabadidő-autó képet erősítik, de nem bánjuk, mert a fényezetlen felületek jól jönnek parkolás közben. Külső tükre felfogható a jó ízlés és az aerodinamika elleni támadásként.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]
Ha kényelemre vágyunk, felejtsük el a 17 colos felnit!

Milyen vele menni?
Az Orlando már nem az első Chevrolet, amelyben első beülésre jól érzi magát az ember, viszont az első, amely olyan menettulajdonságokra képes, mint amit a korszerű csomagolás ígér. A vezetési élményt éppen akkora koncentrációban adagolja, amennyit elvárunk tőle. A halk dízel nagy nyomatékának köszönhetően azokban az alacsony fordulatszám-tartományokban is van elég ereje, ahol a legtöbben pihentetik a mutatót. Ráadásul ehhez kapcsolgatnunk sem kell, hiszen ott van minden amerikai autó alapja, a kicsit lusta, de jól működő automata váltó. A már emlegetett 17 colos könnyűfém felni nemcsak feltűnő, de nagyon hatékonyan rombolja le mindazt, amit a koreai mérnökök kihoztak a kormányzásból és a futóműből. A legkisebb úthiba is kikapja a kezünkből az egyébként jól súlyozott, pontos kormányt, és gondoskodik róla, hogy rázós utunk legyen, miközben a nagyobb hullámokon kényelmesen rugózik a nagy test.

Fotó: Balogh Bence [origo]
180 centis magasságig leghátul is egész jól elférni

Milyen vele az élet?
Mint egy keresztapánál, az Orlandónál is első a család. Minden csavarja a kényelmet és a funkcionalitást szolgálja. Jó vele autózni, kellemes érzés benne ülni, mindent tud, amire szükség lehet, belső formái sem ingerelnek ásításra, és az anyaghasználat sem kiábrándító. Leghátul a kategória egyik autójában sem csupa vidámság az élet, itt azonban egészen tágas a tér, de a 180 centi feletti utasok már a határokat feszegetik. Ilyenkor két aktatáskányi, felfelé szűkülő hely marad a csomagtartóban. Amikor csak öten vagyunk, több mint 450 liternyi űr marad sík padlóval és egy-egy könyöklővel az oldalfalon. Ha éppen kisteherautóra van szükségünk, lehajthatjuk a fixen beszerelt második sor 60/40 arányban dönthető hátlapját, és egy majdnem sík, majdnem 1,5 köbméteres raktér a jutalom, csak győzzük telepakolni. Amikor viszont nincs ilyesmire szükség, kolonccá változik a hatalmas karosszéria, ezért csak akkor érdemes mellette dönteni, ha egyedül csak a kötelező szervizre megyünk.

Fotó: Balogh Bence [origo]
Néhány mozdulat, és másfél köbméternyi raktérhez jutunk

Megéri?
Konkurenseinél több mint félmillió forinttal olcsóbban akkor is jó vétel lenne, ha nem kínálna ilyen magas felszereltséget, ráadásul kedvező felárért a legmagasabb szint is a miénk lehet. 5,2 millióért ülhetünk be az 1,8 literes benzines, kézi váltós alapmodellbe. A dízelért legalább hatmilliót kell fizetnünk. Ennyiért csak a hatéves Zafirát kínálja az Opel 1,7 literes 125 lóerős dízellel. A hasonlóan kétliteres 160 lóerős dízel Gran Scenicért akciós áron 6 690 000 forintot kérnek, az egyetlen 1,6 literes 115 lóerős dízellel kínált Mazda5-ös szintén 6 890 000 forintba kerül. Az automata a Chevrolet-nél 800 ezres beruházást jelent, annyit nem ér, inkább kapcsolgassunk, és legyünk rá büszkék, hogy igazi családi autóhoz jutottunk egy Astra áráért.

Cikkajánló

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Forrás: Mazda

Forrás: [origo]

Renault Grand Scénic-teszt

Mazda5 dízel-menetpróba

Opel Zafira-teszt



Jó kocsi?
Olyan korszakát éli a márka, amikor már elég jó ahhoz, hogy hiányosságai eltörpüljenek az előnyei mellett, viszont még mindig az olcsó autóra vágyók alternatívája lehet. Amíg ezen a szinten marad a konstrukció és az ár, addig mindenképpen érdemes számolni vele.

Műszaki adatok
Motor, erőátvitel, fékek.
Hengerűrtartalom: 1998 cm3. Furat/löket: 86/86 mm. Hengerek/szelepek száma: 4/16. Teljesítmény: 120 kW (163 LE)/3800. Nyomaték: 360 Nm/2000. Sebességváltó: hatfokozatú automata. Fékrendszer elöl/hátul: hűtött tárcsa/tárcsa.
Méretek, tömegek. Hosszúság/szélesség/magasság: 4652/1836/1633 mm. Tengelytáv: 2760 mm. Nyomtáv elöl/hátul: 1584/1588 mm. Tömeg: 1655 kg. Terhelhetőség: 622 kg. Csomagtartó térfogata: 454-1487 l. Üzemanyagtartály térfogata: 64 l.
Menetteljesítmények, fogyasztás.Gyorsulás (0-100 km/óra): 10 mp. Végsebesség: 195 km/óra. Átlagfogyasztás: 7 liter/100 km. Tesztfogyasztás: 8,2/100 km. Szén-dioxid-kibocsátás: 186 g/km.



Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!