Az idei Genfi Autószalonon bemutatott Toyota FT-86 II tanulmányautó a brit Autocar belső informátora szerint 95 százalékban megegyezik a végleges modellel.
Karosszériájának készítésekor nagy arányban használtak föl nagy és ultranagy szilárdságú acélokat, hogy a tömegét megfelelően alacsonyan tarthassák. A Toyota pontos adatot még nem árult el ugyan, csak annyit, hogy nagyjából 200 kilogrammal könnyebb lesz közvetlen konkurensénél, a Volkswagen Sciroccónál. Ez lefordítva körülbelül 1,1 tonnás tömeget jelent, ami nagyon könnyűnek számít a kategóriában.
Az FT-86 hossza 4235 mm, tehát nagyjából annyi, mint egy Aurisé, de magassága 24,5 centiméterrel kisebb, a tömegközéppontja állítólag alacsonyabban lesz, mint egy Porsche Boxsternek. Attól eltérően nem viszont kettő, hanem 2+2 üléses lesz a Toyota, tehát hátul csak gyerekek férnek majd el kényelmesen, a vezetői pozíció jó mélyen lesz.
Az első tengely mögé beépített pörgős szívómotor a Subaru kétliteres bokszere, de a közvetlen befecskendezés a Toyotától származik, a hengerfej kifejlesztésében pedig a Yamaha is részt vett. Körülbelül 200 lóerőt teljesít a blokk, erejét alapesetben hatfokozatú kézi váltó továbbítja a hátsó kerekek felé, ahol egy szériában adott önzáró differenciálmű is segíti az útra vitelét.
Várhatóan hét másodperc alatt gyorsul majd fel 100 km/órára az FT-86, végsebességét 225 km/órára becsülik. Elöl MacPherson, hátul többlengőkaros futóművet kap, a kormányszervót teljesen elektromosra ígérik. Kétfokozatú menetstabilizálóra lehet számítani, így lehet majd kontrolláltan csúsztatni a hátulját, de ha igazán komolyra fordulna a szituáció, az elektronika azért majd közbelép. Persze ki is lehet majd kapcsolni teljesen.
Az Autocar szerint a 2012-ben a szalonokba érkező szériaautó körülbelül 25 ezer fontba fog kerülni Nagy-Britanniában, ez nagyjából 7,5 millió forintnak felel meg. Nem sokkal a Toyota után a Subaru is bemutatja majd a saját változatát 086a néven, önálló formatervvel, de azonos műszaki tartalommal.