A Toyota reményei szerint ezt a Yarist már a férfiak is megkívánják
Magyarországon közel 33 ezer Yarist adtak el 2000 óta, az eddigi csúcsot 2004 jelentette, mikor is 4675 darabot vettek belőle, ám azóta a hazai autópiaccal együtt a Yaris eladásai is nagyot zuhantak: 2009-ben 817 darab, 2010-ben pedig már csupán 557 Yaris kelt el, ám ebben a csökkenésben már a modellciklus lecsengése is benne van. Október 1-től azonban ismét felzúghatnak a pénztárgépek a Toyota-szalonokban, ekkortól kapható ugyanis hivatalosan a legújabb, azaz a harmadik generáció, amelyre 80 darab előrendelés már be is futott. Ezeket az információkat a modell hazai bemutatóján osztották meg velünk, ahol szerencsére egy rövid kör erejéig ki is próbálhattuk az új modellt.
Letisztult, kellemes formákkal találkozni, nagyon jó fogása van a kormánynak
Sajnos a tologatható hátsó üléssor eltűnt, már felárért sem lehet rendelni, a hivatalos közlemény szerint ezzel öt kilót tudtak megspórolni, de a Toyota szerint nincs is rá szükség, mert 14 centivel megtoldották a csomagtartó hosszát. Az a néhány centi ide vagy oda, kár ezért a megoldásért, mert a tologatható ülésekkel ügyesen lehetett játszani a hátsó helykínálattal a csomagtartó rovására, bár az új Yaris mentségére legyen mondva, hogy a tengelytáv - és ezzel együtt a hátsó utasok helykínálata is - öt centivel nőtt, így két átlagos méretű felnőtt is viszonylag kényelmesen elfér egymás mögött.
A rendszámtábla felkerült a csomagtartóra a lökhárítóról
Az 1,33 literes, négyhengeres, 99 lóerős kis benzinmotor, továbbra is egy kis cukorfalat, olyan finoman jár, mint egy varrógép, viszont igencsak meg kell dolgoztatni a hatfokozatú váltón keresztül, ha tartani akarjuk a forgalom ritmusát, ne adj' isten lendületesen szeretnénk autózni. Az elindulásoknál megszokást igényel, hogy a kuplung már néhány centi után fog és a motor nem képes nyomatékból lendületből hozni az autót, így az átlagosnál egy kicsit több gázzal kell nógatni. A Joy magazintól érkezett bájos tesztpartnerem háromszor is lefulladt a rövid tesztút alatt, nem is győzött szabadkozni, hogy ilyen már két éve nem fordult vele elő, aztán amikor cseréltünk, nekem is sikerült kétszer az első öt perc alatt, amit nem azért csináltam, hogy ne érezze magát kellemetlenül.
Nyolcvan darabot már úgy rendeltek belőle, hogy még nem is látták élőben az autót
Európa több országában négy, nálunk azonban csak háromféle felszereltségi szint választható: Eco, Active és Executive. Az árlistát nézegetve, az derül ki, hogy a legolcsóbb konfigurációt a háromajtós, egyliteres benzinmotoros Yaris jelenti Eco csomaggal, ami 2,9 millióba kerül. Dicséretes, hogy a lélektani hárommillió alá sikerült gyömöszölni az indulóárat, nyilván jól is néz majd ki az óriásplakátokon, ám a rövid menetpróba fényében is azt ajánlom, hogy aki Yarisban gondolkozik, inkább spóroljon még egy kicsit, mert a 69 lóerős, egyliteres alapváltozat igencsak próbára teheti az ember türelmét, ráadásul az alapváltozatban a klíma sincs benne.
Itt jól látszik, hogy mennyit változott az Év autójának is választott első generációhoz képest
3,73 millióba kerül az a konfiguráció, amelyet már nyugodt szívvel ajánlani lehet, ennyit kérnek az általunk is kipróbált 1,33 literes Active, tehát közepes felszereltségű Yarisokért, míg a jól ismert 1,4 literes dízelmotorért további félmilliót kell fizetni ehhez képest. Sajnos az első generációnál bevezetett, majd a másodiknál feledésbe merült TS sportváltozat továbbra sem lesz, jön viszont egy teljesen új hibrid kivitel 2012-ben. Hamarosan hosszabb tesztre is elvisszük az új Yarist, addig is a nemzetközi menetpróbán szerzett élményeinket lehet olvasgatni.
Műszaki adatok - Toyota Yaris 1.0 VVT-i Műszaki adatok - Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i Műszaki adatok - Toyota Yaris 1.4 D-4D |