Noha a GM már évekkel ezelőtt eladta a Saabot, még mindig szorosan együttműködik vele, a 9-3-as és az új 9-5-ös is Opel-alapokra épült, a 9-4X szabadidő-autót pedig a mexikói GM-üzemben gyártják. A 9-4X jelenleg az egyetlen gyártásban lévő Saab-modell, mivel likviditási problémák miatt a svédországi üzem már hónapok óta leállt.
A Saab tulajdonosa október végén bejelentette, hogy talált vevőt az anyagi gondokkal küzdő márkára, két kínai cég, a Pang Da Automobile Trade Co. és a Zhejiang Youngman Lotus Automobile Co. közösen vásárolná fel a céget. Ez azonban nem tetszik a General Motorsnak, mert félnek, hogy a technológiájuk kínai kézbe jutna, ezért ultimátumot adtak a Victor Müller vezette Saabnak.
"Bár a General Motors nyitott arra, hogy a megfelelő körülmények esetén hajtásláncokat és egyéb komponenseket továbbra is szállítson a Saabnak, de a tervezett tulajdonosváltást követően a GM nem egyezik bele abba, hogy folytassa a meglévő technológiák licencelését és a 9-4X jármű szállítását. Ez nem szolgálná a GM részvényeseinek érdekeit" - áll a GM szóvivője, Jim Cain által kiadott nyilatkozatban.
A bejelentést követően a Saab azonnal jelezte, hogy újratárgyalja a kínaiakkal kötött szerződéseket, hogy azok megfeleljenek a General Motors igényeinek.