Anthony Albanese miniszterelnök azt nyilatkozta, hogy a törvényjavaslatokat jövő héten terjesztik a parlament elé. A cél az ausztrál gyerekeket érintő, közösségi média által okozott "károk" mérséklése.
A kormányfő szerint a 16 éves korhatár alól nem lesz semmilyen kivétel és a hozzáférés megakadályozása a közösségi médiaplatformokra hárul, nem a gyerekekre vagy a szülőkre.
Bár sok részlet még vita tárgyát képezi, az viszont már köztudott, hogy a tilalom nem vonatkozik a közösségi médiát már használó fiatalokra.
A jogszabály 12 hónappal az elfogadása után lépne hatályba, és a hatályba lépése után felül kell vizsgálni.
Míg a legtöbb szakértő egyetért abban, hogy a közösségi média platformok károsíthatják a serdülők mentális egészségét, sokan megosztottak azzal kapcsolatban, hogy mennyire hatékonyan próbálják törvényen kívül helyezni őket - írja a BBC.
Egyes szakértők azzal érvelnek, hogy a tiltások csak késleltetik a fiatalok megjelenését az olyan platformokon, mint a TikTok, az Instagram és a Facebook, ahelyett, hogy megtanítanák őket helyesen használni azokat.
Ausztrália egyik legnagyobb gyermekjogi érdekvédő szervezete bírálta a javasolt tilalmat, több mint 100 akadémikus és 20 civil társadalmi szervezet is csatlakozott hozzájuk. Szerintük a gyermekek számára lehetőséget kell biztosítsanak a digitális környezetbe való bekapcsolódásra, de meg kell teremteniük hozzá a megfelelő biztonsági feltételeket.
A kormány és a kezdeményezést támogatók, akik már 125 ezer aláírást gyűjtöttek össze az ügy mellett azt nyilatkozták a csütörtöki sajtótájékoztatón, hogy rendkívül fontos a korlátozás bevezetése, ugyanis
bizonyos alkalmazások algoritmusait egyszerűen lehetetlen kikerülni és ezek nagy veszélyt jelentenek a sebezhető serdülőkorúakra nézve.
A dél-ausztrál kormány nemrég még csak azt szerette volna elérni, hogy a 14 és 15 év közötti gyerekek szülői beleegyezéssel tudjanak csak regisztrálni a közösségi média felületeire.
Korábban beszámoltunk róla, hogy Floridában már megtiltották a 14 év alatti gyerekeknek az olyan platformok használatát, mint a Facebook és az Instagram.