Az 513 centiméteres XTS több mint 26 centiméterrel hosszabb a CTS-nél, a palettán az 1999-ben bemutatott, laposabb és szélesebb DTS-t váltja. Az XTS kupés tetőívet kapott a mai trendeknek megfelelően, de a formaterve tipikusan cadillaces a határozott élekkel, a függőleges lámpatestekkel és a hatalmas, krómozott hűtőmaszkkal. Alapfelszereltségként 19, felárért 20 colos felnikkel lehet kitölteni a méretes kerékjáratokat.
Mivel a tengelytávja 282 centiméteres, helyhiánytól nem kell tartani a második sorban. A Cadillac külön kitért a sajtóközleményben arra, hogy az 5-ös BMW-nél és a Mercedes-Benz E-osztálynál 10, az A6-os Audinál 5 centiméterrel több hely áll a hátul ülők rendelkezésére. Ez persze kis ferdítés, mert igazából a 7-es BMW-hez és az A8-as Audihoz kellene mérni az XTS-t.
A padlólemez az Opel Insigniából ismert darab, de megnyújtották, elöl a Insignia OPC-ből ismert HiPer Strut nevű függőcsapszegest, hátul több lengőkaros felfüggesztést találunk. Széria a mágneses lengéscsillapítás-szabályozás, felárért Haldex-kuplungos összkerékhajtás is kérhető hátul lektronikus vezérlésű önzáró differenciálművel, amely oldalanként is képes variálni a nyomaték nagyságát.
Kattintson a képre a galériához!
Hiába ez a legnagyobb négyajtós Cadillac, az egyre fontosabb emissziócsökkentési törekvések miatt V8-as motort nem kínálnak hozzá, csak a 3,6 literes V6-ost, amely 300 lóerőt és 359 Nm nyomatékot ad le. Városban 13,8, országúton 8,4 litert fogyaszt a gyári adatok szerint a kizárólag hatfokozatú automata váltóval kérhető erőforrás.
Valószínűleg új mércét állított fel a fedélzeti elektronikák között az XTS-ben debütált CUE
Az utastérben egy 20, illetve felárért 32 centiméteres képernyő trónol a középkonzol tetején, amelyen keresztül már a Cadillac legújabb infotainment rendszerét, a CUE-t lehet vezérelni, de a műszerek helyén is csak egy nagy képernyőt találni. A CUE-ban szinte mindent be lehet állítani, ezért a középkonzolra mindössze hét gomb került, ebből három az audiorendszeré. A CUE vezérlése érintésre reagáló, kézközelséget is érzékelő érintőképernyőn keresztül lehetséges, a lenti gyári vidón szemléletesen mutatják be a működését.
A Cadillac az európai csúcsmodellekhez hasonlóan számtalan modern elektronikus biztonsági rendszert tartalmaz, van benne ütközésre felkészítő PreCrash rendszer, holttérfigyelő, ráfutásra figyelmeztető, és veszély esetén automatikusan fékező rendszer (amely hátramenetben is működik), sávtartó automatika, fáradtságfigyelő rendszer ülésrezegtetéssel, de az XTS még a tolatva kiparkolást is megkönnyíti a vezetőnek a hátsó halszemoptikás kamera használatával.
Az Észak-Amerika számára készülő XTS-t 2012 tavaszán kezdik gyártani Ontarióban.