A városi kisautó kategória igazi kabala a Peugeot számára, hiszen 1972 óta sikert sikerre halmoznak vele. A 2006-ban bemutatott 207-es volt a legkevésbé hangos siker, ezért az utód tervezéséhez nagy lélegzetvétellel és ambiciózus tervekkel fogtak hozzá: szeretnék megismételni az egykori rekordeladásokat. A márkán belül igazi korszakváltó modellként tartják számon a 208-ast, amely az 508-assal elkezdett arculatváltás fontos eleme lesz.
Formaterve ezúttal nem az Audi, hanem a Toyota formavilágát idézi, de igyekeztek olyan egyedi megoldásokat bevetni, melyektől felismerhető, ilyen az ismét nagyra tátott hűtőmaszk vagy az egyedi hátsó lámpa. A belső térben is sok az újdonság, a korábban kifogásolt nagyméretű kormány helyett ezúttal kifejezetten kicsi került bele, a műszeregység minden eddiginél magasabbra került, a modern hangulatról pedig egy nagy érintőképernyő gondoskodik.
A formai játéknál is nagyobbat változott a műszaki tartalom. Az egész autó kisebb, 7 cm-rel rövidebb és 1 cm-rel alacsonyabb lett, mégis tágasabb belsőt ígérnek 5 cm-rel hosszabb lábtérrel és nagyobb csomagtartóval. A méretcsökkenés tömegcsökkenéssel is járt, átlagosan 110 kg-mal könnyebb lett, a belépőmodell még az egy tonnát sem éri el. Az utastér és a műanyag elemek gyártásához újrahasznosított és természetes anyagokat is használnak, de a 208-as működés közben is tud spórolni az erőforrásokkal.
HDi dízelmotoros kivitelei start-stop rendszerrel (mikrohibrid technológia) készülnek, egyik változat szén-dioxid-kibocsátása sem több, mint 99 g/km. A dízeleken kívül új fejlesztésű háromhengeres (1,0 és 1,2 literes) benzinesekkel is kapható lesz a 208-as. A mérnökök nem csupán a takarékosságra koncentráltak, hiszen a legtöbbet szerették volna kihozni a kisautóból. A kormányzást és a futóművet is élvezetesre tervezték. Az előzetes információk és fényképek alapján izgalmas újdonságnak ígérkezik a 208-as, melynek karrierje 2012 tavaszán indul.