Már régóta tudtuk, hogy a Dacia legújabb modellje egy Renault Scénic méretű buszlimuzin lesz, azt azonban nem sejtettük, hogy elsőként a versenyváltozatával áll elő a román márka. A Lodgy a Dustert váltja majd az Andros Trophy jégralibajnokságban, az egyik autót maga Alain Prost fogja vezetni, a másikat pedig a fia, Nicholas Prost és Evens Stievenart felváltva.
Maga a Logdy Grace versenyautó természetesen csak külsejében emlékeztet a négy hónap múlva érkező szériaváltozatra, technikáját nagyrészt a tavaly és tavalyelőtt indított Duster Grace versenyautótól örökölte. Hossza 4001 mm, vélhetően ez a szériaváltozatnál is így lesz, de a 2,5 méteres tengelytáv még változhat, és a roppant széles kerékjáratok sem maradnak meg a polgári modellen.
A műanyag karosszéria alatt csővázas szerkezet lapul, minden keréknél kettős keresztlengőkaros a futómű Öhlins gátlókkal, a középen elhelyezett motor pedig a Renault-Nissan szövetség háromliteres, tuningolt V6-osa. Ennek ereje egy hatfokozatú szekvenciális váltón és egy-egy önzáró differenciálművön keresztül érkezik meg az első és a hátsó tengelyre, és ahogy a jégraliautóknál szokás, az összkerékkormányzás sem maradt ki.
Mindössze 950 kilogrammot nyom a mérlegen a versenyautó, így el lehet képzelni, milyen menetteljesítményekre képes a 355 lóerős motorral. Az autó fejlesztését a Tork Engineering, a motorét a Sodemo végezte, de a Renault Sport felügyelte a munkálatokat. A Lodgy versenyautó első futama december 4-én lesz.