Kattintson a képre a galériához!
Formailag nem nagy meglepetés az új, W231-es kódjelű SL, az SLS és az SLK vonalaihoz igazították a kinézetét, bár a CLS vonásait is fel lehet ismerni rajta. A kétszemélyes utastérben is a többi roadster megoldásait alkalmazták, így az új SL tökéletesen illeszkedik a mostani Mercedes-Benz-kínálatba. Nem meglepetés, hogy elektromosan, 20 másodpercnél kevesebb idő alatt nyitható a magnézium vázzal készült tető, de felárért azt is lehet szabályozni, hogy a középső üvegtető mennyi fényt engedjen be az utastérbe, akárcsak az SLK esetében. Különlegesség, hogy az ablakmosó folyadékot az ablaktörlő lapátokból spricceli rá a szélvédőre a kocsi.
Az új SL legnagyobb újdonsága az, hogy nagyon nagy gondot fektettek a súlycsökkentésre, ezért a karosszéria 90 százaléka alumíniumból van, de a motorháztető, a csomagtartó és az ajtók műanyagból készülnek. Csupán a kulcsfontosságú A-oszlopnál alkalmaztak nagyszilárdságú acélt. Ezért az autó súlya átlagosan körülbelül 140 kilogrammal kevesebb lesz, de ez a különböző változatoknál más és más lehet. Az új SL karosszériája 20 százalékkal merevebb lesz, mint az elődje, miközben a fogyasztás közel 30 százalékkal csökken a gyár ígérete szerint.
Ez utóbbiban valószínűleg az átalakuló motorkínálat is szerepet játszik, az új SL-be egyelőre két közvetlen befecskendezéses motor, a 3,5 literes, 305 lóerős V6-os (SL 350), és az új 4,5 literes, 435 lóerős biturbó V8-as (SL 500) kerül be. Ezekhez hétfokozatú automata váltót párosíthatnak, de valószínűleg a start/stop és fékenergia-visszanyerő rendszerek is bekerülnek a modellekbe. A modell hivatalosan a Detroiti Autószalonon mutatkozik be, az európai premierre márciusig (a Genfi Autószalonig) kell várni.