Vannak olyan márkák, amelyek a világ számos országában tarolnak, de Magyarországon és a környékünkön a beavatottakon kívül nem nagyon ismeri őket senki. Jó eséllyel ezek közé tartozik a Vivo is, de már nem sokáig.
Az egyébként remek, könnyen megjegyezhető nevű kínai vállalat képviselete ugyanis bejelentette, hogy megkezdi a termékei forgalmazását Magyarországon. Ez pedig óriási dolog, hiszen egy egészen döbbenetes méretű és fontosságú cégről van szó, amely jelenleg megkerülhetetlen szereplőnek számít a hatalmas pénzeket megmozgató telefonos iparágban.
A csupán másfél évtizedes múltra visszatekintő, azaz 2009-ben alapított márka ugyanis 2024 őszére elérte globálisan a negyedik helyet. És ezt nem a cég munkatársai állítják, hanem független piackutató vállalatok által hitelesített adatok. Olyan brandekkel van már közvetlen versenyben, mint a Xiaomi, az Apple vagy a Samsung.
A vállalat az első fél évtizedben csak hazai pályán, tehát Kínában vitézkedett. Felbukkant Ázsiában, Amerikában és Európában is. A világ több pontján rendelkezik már gyárakkal, összeszerelő üzemekkel, illetve fejlesztő központokkal. Bár az igaz, hogy kezdetben az olcsó okostelefonokra fókuszált, de ennek már réges rég vége.
A Vivo célul tűzte ki, hogy a magasabb kategóriában, akár a prémium szinten is megvesse a lábát. Ehhez pedig értelemszerűen kiemelkedő képességekkel bíró telefonokra van szükség. Mint ahogyan az a hivatalos magyarországi bemutatkozó eseményen elhangzott a vállalat óriási hangsúlyt fektet többek között a fotózásra és videózásra.
A döntéshozók szerint e tulajdonságokat nagyra értékelik a vásárlók, így együttműködési megállapodást kötött a nagy hírű Zeiss céggel. Velük közösen fejlesztenek kamerarendszert, és a Zeiss a nevét is adja az együttműködéshez. E komponensek pedig már a középkategóriás termékeikben is megjelennek.
Így például a Vivo V40 típusjelzésű telefonban is, amely a legnagyobb tudású lesz azok közül, amelyek hazánkban a boltokba kerülnek. Ez a durván 170 forintba kerülő készülék a sokoldalú, jó minőségű fotók és videók elkészítését biztosító kamerarendszer mellett szép mozgásvisszaadást biztosító OLED képernyőt és korrekt teljesítményt kínáló hardvert kapott.
Mellette a cég még két készüléket hoz most Magyarországra. A Vivo V40 SE egy durván 80 000 forintba kerülő eszköz, aminek extrája az OLED kijelző. A Vivo Y28 pedig egy hamisítatlan belépő szintű telefon. Tehát nem tud sokat, viszont cserébe nem is kérnek érte sokat, ami egy olyan árérzékeny piacon, mint a magyar, kincset érhet.
Egy ilyen cég sikerének szempontjából létfontosságú, hogy milyen kereskedelmi csatornákon keresztül tudja értékesíteni a termékeit. Nos, a Vivo képviselete elvégezte a házi feladatot, hiszen a munkatársak elárulták, hogy több helyen is meg lehet majd venni a termékeket. Így például a Media Marktban, a FirstPhone, Alza és BestByte áruházakban, valamint akár a Yettelen keresztül is.
Mindenképpen jó hír, hogy egy ilyen nagy vállalat ilyen komolyan veszi a magyarországi kereskedőket és vásárlókat. Ez ugyanis azt jelenti, hogy még inkább élesedik a vásárlók kegyeiért folytatott harc, aminek végső soron a fogyasztók lesznek a nyertesei.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!