Kattintson a képre a galériához!
A Dart az első modell a Chrysler/Dodge kínálatból, ami olasz alapokra épül. Mióta a Fiat megvette az amerikai gyártót lehetett tudni, hogy a technikák keveredni fognak az olasz és az amerikai autók, gondoljunk csak a Chryslerből lett Lanciákra, vagy a Dodge Journey-ből lett Fiat Freemontra. Azonban eddig az amerikai autókból csináltak európait, most viszont pont fordítva történt.
Ezúttal nem csak a jelvényeket cserélték le, ahogy az előbbi esetekben, hanem csak a padlólemezt, futóművet, egy motort és váltót vettek át az Alfa Romeo Giuliettából, és egy teljesen új karosszériát és utasteret terveztek rá.
Mivel a Giulietta-platformot eleve úgy tervezték, hogy rugalmasan alakítható legyen, nem okozhatott gondot, hogy a tengelytávot 10 centiméterrel megnöveljék, de szélesebb lett a nyomtáv is. A Dart szerkezete 68 százalékban nagyszilárdságú acélokból áll, elöl MacPherson, hátul többlengőkaros futómű van.
Hossza 4,67 méter, tehát majdnem akkora, mint egy 3-as BMW. Bár formája alapján ötajtósnak tűnik, valójában egy hagyományos, négyajtós szedán, a csomagtérfedélel nem nyílik a hátsó üveg. Sokat fejlődött az utastér minősége a fotók alapján a Caliberhez képest, a sajtóanyag szerint puha műanyagokat használtak fel. Igazi különlegesség ebben az árkategóriában az LCD műszerfal.
A Dartban nincsenek hagyományos, analóg műszerek, a vezető előtti képernyőt szabadon lehet konfigurálni, hogy analóg, vagy digitális műszereket mutasson, de a fedélzeti számítógép adatait is kiírja a rendszer, és a navigációs rendszer utasításai is megjelennek térképpel együtt. A belső képernyő mellett rendelhető egy 8,4 colos érintőképernyő is az infotainment rendszer számára, a középkonzolra.
Három benzines motorral lehet majd rendelni Amerikában a Dartot, ebből kettő Chrysler/Dodge eredetű, a kétliteres, és a 2,4 literes "Tigriscápa" fantázianevű motorok 160, illetve 184 lóerőt adnak le. A legnyomatékosabb a turbófeltöltés miatt a harmadik motor, a Fiat-fejlesztésű 1,4-es Multiair. Ez a korszerű, elektrohidraulikus szelepvezérlésű motor a Giuliettában is kapható, a Dartba némileg lefojtva, 160 lóerővel és 250 Nm-es nyomatékkal rendelhető. Csak ehhez lesz duplakuplungos váltó, a többihez hagyományos automata jár, ami kezdetben hatfokozatú, de pár hónapon belül már a ZF vadonatúj, kilencfokozatú automatája lesz.