Már a benzinfaló óriás pickupoknak is van elektromos változata
"A zöld autók tekintetében feltehetően túl nagy az optimizmus. Gazdasági téren még nem elég vonzók az átlagos vásárló számára, az eladásoknak talán 3 százalékát képviselik" - mutatott rá a David Cole, Center for Automotive Research autóipari kutatóintézet igazgatója.
A Nissan az Egyesült Államokban mindössze 9700 darabot adott el a 2010 végén forgalomba hozott Leaf elektromos autóból, a General Motors pedig tavaly decemberig csak 6400-at a Chevrolet Volt nevű hatótávnövelő benzinmotorral ellátott villanyautóból, messze elmaradva az első évre kitűzött 10 ezres eladási célszámtól. A Volt sajtója sem volt túl jó az elmúlt hónapokban, mivel az amerikai törésteszt vizsgálat során három akkumulátor is kigyulladt. Az amerikai kormány azzal igyekezett ösztönözni ezeknek az autóknak a fejlesztését, hogy az Egyesült Államokban gyártandó hibrid- vagy elektromos autókhoz biztosított támogatást, ám Cole szerint "a technológia még nem alkalmas igen nagy számú gépkocsi gyártására".
A VW E-Bugster a jövő elektromos Golfjának technikáját mutatta be Detroitban
A hibrid autók két meghajtó erőforrást tartalmaznak, "ami szükségszerűen növeli árukat" és számos fogyasztót elriaszt, jegyezte meg Michelle Krebs, az Edmunds.com szakportál elemzője. Sergio Marchionne, a FIAT és a Chrysler főnöke Detroitban megismételte kételyeit az elektromos autók jövőjével kapcsolatban, mivel véleménye szerint ezek a termékek magas áruk, továbbá a lítiumos akkumulátorok korlátozott hozzáférhetősége miatt a kínálatnak csupán egyik csücskét képezhetik. "Pillanatnyilag az utánpótlás a probléma, az akkumulátorok képezik a szűk keresztmetszetet, mivel Japánból kell importálni őket" - ismerte el Carlos Ghosn, a Renault-Nissan vezetője, hozzátéve: "A problémát úgy próbáljuk megoldani, hogy a Leafet és akkumulátorát az Egyesült Államokban fogjuk előállítani".
Konnektorról, házi energiaállomásról tölthető Toyota Prius Detroitban
A Nissan számára, amely francia partnerével, a Renault-val együtt mintegy 4 milliárd eurót fektetett be az elektromos autók fejlesztésébe, mindez komoly kihívás. A Renault-Nissan Szövetség 2017 kezdetéig nyolc ilyen típusú modellt kíván piacra dobni, részben személy-, részben haszonjárműveket.
A Nissan a Leaf technikáját már az NV200 hasznonjárműben is bemutatta Detroitban
"Én jóval derűlátóbb vagyok az elektromos autók jövőjét illetően, mint az emberek többsége. Még messze elmaradunk a piac által kínált lehetőségektől" - hangoztatja Ghosn, hozzátéve, hogy az infrastruktúra kiépülőben van. Ez el fogja oszlatni a zöld autók tulajdonosainak abbeli aggodalmát, hogy nem tudják újratölteni vagy cserélni járművük akkumulátorát. A Leafet jelenleg csupán hét amerikai államban forgalmazzák, de 2012-ben már az Egyesült Államok egész területén hozzáférhető lesz (Magyarországon 2013-tól, a szerk.), ezért a Nissan az eladások megduplázására számít.
A többség még V8-as Mustangot szertne, pedig már jönnek a villanyautók a Fordnál is
A benzin jelenlegi magas árát figyelembe véve a GM vezetői is megőrzik hitüket a zöld autók jövőjében. Mark Reuss, a GM észak-amerikai igazgatója szerint hosszú távú elkötelezettségről van szó. "Úgy vélem, világszerte véglegesen megváltozott a vásárlási magatartás, az emberek felelősebben viszonyulnak a környezethez" - hangoztatta Detroitban Reuss az újságíróknak nyilatkozva. Sergio Marchionnéhez hasonlóan ő is hisz abban, hogy a cseppfolyósított gáz alternatív üzemanyaggá válhat. Emellett szól szerinte, hogy a földgáz ára kedvezőbb, akárcsak az, hogy az új technológiák révén az Egyesült Államok hatalmas gáztartalékokhoz fog hozzáférni. A Chrysler márciusban készül bemutatni a Fiattal partnerségben kifejlesztett, cseppfolyósított gázzal működő új nehéz haszonjárművét - emlékeztetett az AFP.