"Az elektromos autók kibocsátása ott keletkezik, ahol a működéshez szükséges elektromosságot termelik, nem pedig ott, ahol a járművet használják. Kínában pedig az elektromos energia előállítása 85 százalékban fosszilis tüzelőanyag, 90 százalékban szén égetésével történik" - állapították meg egy tanulmányban az amerikai Tennessee Egyetem kutatói, akik ötfajta technológiát használó jármű károsanyag-kibocsátását és egészségre gyakorolt hatását vizsgálták 34 kínai nagyvárosban.
Ugyanakkor az erőművek általában a sűrűn lakott területeken kívül esnek, vagyis az emberek kisebb mennyiségben lélegzik be azok kibocsátását az utakon közlekedő benzines járművekénél. A kutatók szerint azonban ez az eltérés sem elég ahhoz, hogy az okozott ártalmakat kiegyenlítse. A környezetbarát elektromos autók működtetése összességében kilométerenként jóval nagyobb károsanyag-kibocsátással jár, mint a hagyományos, benzines autóké. A tanulmány készítői kiemelik: az elektromos járművek akkor érik el környezetvédelmi céljukat, ha tiszta energiaforrást használnak.