1995-ben a Sunny utódjaként mutatkozott be a Nissan Almera, melynek 2000-ben piacra dobott, második generációját már a Renault segítségével fejlesztették a japánok. A típus gyakorlatilag utód nélkül szűnt meg, helyét két különböző karakterű modellel, a Micra alapjaira épített Note egyterűvel és a Qashqai kompakt szabadidő-autóval töltötték ki.
A négyajtós karosszériára vágyó vevők kedvéért később a japán és amerikai piacra tervezett Tiidát is forgalmazni kezdték, kevés sikerrel. A keleti piacokon általában népszerűek a lépcsőshátúak, így Oroszországban is, ahol még egy Almera Classic nevű generációt is forgalmaztak. Most kifejezetten az orosz piacra készült el az ismét Almera néven bemutatott újdonság.
Japán, angol és orosz tervezők is dolgoztak az új változaton, melynek gyártását is Oroszországba, a Lada-gyárról ismert Togliattiba költöztetik, hogy kielégíthessék a dinamikusan növekvő piac igényeit. Az új Almera premierjét augusztus 29-én, a Moszkvai Autószalonon tartják, árusítása jövőre indul, de megmarad helyi kuriózumnak, Európa többi országában nem lesz kapható.