Újabb fordulópontjához érkezett a Suzuki és a Volkswagen vitája, amelyet az robbantott ki, hogy nem sikerült túl jól a két cég együttműködése. Egy 2009-es részvénycserés együttműködési szerződés keretében a Volkswagen 19,9 százalékos részesedést vásárolt a Suzukiban 1,7 milliárd euró értékben, míg a japán cég 1,5 százalékot kapott a Volkswagenből, így elkezdődhetett volna egy gyümölcsöző együttműködés. A partnerség azonban nagyon hamar zátonyra futott, a felek kölcsönösen egymást vádolják.
A Suzuki korábban bejelentette, hogy 2012 novemberig vissza akarja szerezni részvényeit, de a Volkswagen-csoport meg akarja tartani részesedését a Suzukiban. Ezután kezdődtek el a különböző vélt vagy valós sérelmekre épülő peres ügyek sora, amelyek egyik eleme a GTi szó használatával kapcsolatos vita.
A Volkswagen ugyanis az ügyben nyújtott be keresetet, hogy a Suzuki a Swift GTi modellnél használt jelzése összetéveszthető a Golf GTi márkanévvel, vagyis a Volkswagen szerint a GTi név használata csak őket illeti meg. Ez azért meglepő, mert korábban számos más gyártó is használta ezt a betűkombinációt sportos modelljeinek az elnevezésére.
A szerdai döntés szerint a Suzuki használhatja a Swift GTi márkanevet autóinál, ezzel a bíróság az EU belső piaci harmonizációs hivatalának korábbi határozatát hagyta jóvá. A mostani döntés szerint a hivatalnak igaza volt, amikor arra a következtetésre jutott, hogy a "GTi" betűkombináció bármely "vizuális, fonetikus és fogalmi hasonlóságát" annullálja a hozzá kapcsolódó Swift márkanév.
Nem feltételezhető, hogy az egy gyártótól érkező autókat, alkatrészeket és részegységeket kizárólag a három betű kombinációja alapján különböztetnék meg a vásárlók, így "kizárt a összetéveszthetőség bármiféle valószínűsége". Egyszerűbben fogalmazva a Swift GTi név összetéveszthetetlen a Golf GTI-vel, mivel ott van benne a Swift szó is.