Az új Hyundai i30 már hazánkban is kapható, sőt olvasóink hamarosan már az első tesztjét is olvashatják, de a modell kombi változatának a debütálására csak a Genfi Autószalonon került sor.
Motorjait és futóművét tekintve megegyezik az új generációs i30 modellel, ám karosszériája természetesen hosszabb, és emellett 30 milliméterrel magasabb is. Az autó leglényegesebb pontja az 528 literes csomagtartó, amely a hátsó ülések síkba döntésével egészen 1642 literig növelhető. Ezekkel a paraméterekkel az i30 kombi az alsó középkategória éllovasai közé tartozik.
Az autót az i30-hoz hasonlóan a németországi Rüsselsheimben tervezték, de a csehországi Nošovice-i gyárban készül. A vállalat várakozásai szerint a kombi jelentős mértékben emeli majd a modell európai piaci részesedését: várhatóan az i30 eladások 30 százalékát adja majd ez a modell. A forgalmazása 2012 júliusától kezdődik Európa-szerte.
Az i30 kombi mellett az i20-as is kapott egy ráncfelvarrást, amivel jobban illeszkedik a Hyundai "folyékony szobrászat" elnevezésű formatervezési irányvonalába. Emellett ebben a modellben is bemutatkozott a Kia Rióból már ismert új, háromhangeres , 75 lóerős erőforrás. Az 1,1 literes turbódízel motorral az i20 szupertakarékos lesz, 84 g/km-es szén-dioxid kibocsátást produkálva.
Eddig nem nagyon rendelkezett átütő erőt bemutató motorral a sportos kupé külsejű 2+1 ajtós Veloster, most bemutatkozott a 1,6 literes GDi (közvetlen befecskendezéses) motor korábban már beígért turbófeltöltéses változata, amellyel a Veloster már 186 lóerős, kézi váltóval 8,4 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, és 214 km/h a végsebessége.
Modellfrissítésen esett át a Genesis Coupé is, jóval agresszívabb külsőt kapott, de a motorok is erősödtek. Az új kétliteres turbómotor már 275 lóerős, míg a 3,8-as V6-os már 347 lóerő leadására képes.