Aki azt hitte, hogy a Genfi Autószalonra az up! már lerágott csont lesz, most elcsodálkozott, mert a Volkswagen gyakorlatilag erre építette a standját. Persze a birodalomként terjeszkedő óriáscégnek volt még elég mutatnivalója, a főszerep és a sok táncoslány viszont a visszafogott formavilágú apróságnak jutott. A sokadik variáció termelésével sem álltak még le, most is bemutattak több új variánst.
Nekem a Swiss up! helyi különkiadás tetszett a legjobban piros kereszttel a kormányán és a több különböző rétegből varrt alcantara bőrülésekkel.
Látványosságnak ott volt még egy nagyszabású koncepcióautó, a Cross Coupe is. Önmagában meglepetést okozott a sok konzervatív szériamodell mellett kupés formájával, amely nem sikerült rosszul. Ennek ellenére elég értelmetlennek tűnik kupét csinálni egy SUV-ből, mert valaminek biztosan a rovására megy a felvágós stílus.
A Cross Coupe azonban más miatt érdekes. Dízel hibrid, ráadásul konnektorról is tölthető. Elektromotorból kettő is van neki, egy az első, egy a hátsó tengelyen, a motorokat egy DSG váltó hangolja össze. A tervek szerint nem eszik többet 1,8 liternél, 1287 km-t megy egy tankkal és akár 220 km/órás sebességre is képes. A három motorjával összkerékhajtásúvá is váló SUV azonban nagyon nehéz, 1858 kg, pedig nem nagyobb egy Golfnál.
Csomagtartója is csak 380 literes, de a kis raktérnél is fájóbb, hogy bent alig lehet elférni, mert az akkucsomag miatt nagyon magasan vannak az ülések. A fejem hozzáért a plafonhoz és minden irányban kisebb volt benne a hely, mint az up!-ban, ami már nagy szó. Már az is csoda, hogy volt belseje, hiszen tanulmány, emiatt például bent csupa álkapcsolót találtam és a digitális műszerek is csak demonstrációs módban működtek. Ha gyártani is szeretnék, akkor meg kell oldaniuk ezt a problémát, vagy el kell felejteni a kupés tetőívet, mert minden nem megy egyszerre.
A Volkswagen még a kabrió Golf premierjét tartotta itt, amiből egy GTi kivitelt mutogattak a szép hoszteszlányok.