Balra a sima turbódízel R18-as, jobbra a hibrid e-tron quattro
Az Audi lendkerekes rendszere a Williams Forma-1-es csapatától származik, korábban ezt használta a Porsche is a nürburgringi 24 órásra átalakított 911 GT3 R-ben. Az Audi rendszere azonban kicsit másképp működik, ugyanis az elektromos motor itt az első tengelyre van kötve, ezáltal az Audi R18 összkerékhajtású lett.
A turbódízel motor papíron 510 lóerős, erre segít még rá esetenként a 70 lóerős elektromotor
A rendszer az első tengelyen a fékezési energiát egy generátor segítségével átalakítja elektromos energiává, amellyel meghajtanak egy vezető mellé, az utastérbe elhelyezett lendkereket. Gyorsításoknál 120 km/óra feletti sebességnél a rendszer visszatáplálja az energiát az első kerekbe, de a szabályok szerint csak 70 lóerő teljesítményt segíthet be.
A lendkerék a vezető mellett, az utastérben foglal helyet
Az új modell első éles tesztje május elején a Spa-Francorchamps-i 6 órás versenyen lesz, ahol a két hibrid R18-as mellett az Audi két továbbfejlesztett hagyományos turbódízel hajtású R18-at is elindít. A két autó építését tekintve sok mindenben megegyezik, ezért könnyen tudják őket közösen versenyeztetni. A Le Mans-i 24 óráson is két-két turbódízel, illetve dízel-hibrid R18-at indít az Audi, de korántsem biztos, hogy a hibrid fog nyerni. Érdekes versenyre van kilátás, hiszen a benzines-hibrid Toyotát sem lehet leírni, bár hatalmas meglepetés lenne, ha mindjárt az első évében látványos eredményt produkálna.