A legnagyobb probléma az immár nem szendvicspadlós, ezért a réginél 16 centivel alacsonyabb A-osztállyal az, hogy kicsi belül. Kívül akkora, mint egy Golf, belül meg legfeljebb, mint egy Polo. A Mercedesnek nincs túl nagy tapasztalata a kisautók gyártásában, és ez látszik a végeredményen.
Hátra nehézkes volt beülni a rettentő szűk ajtónyílás miatt, és az ülés is olyan alacsonyra került (ez a sportos forma átka), hogy 170 centis magasság felett felhúzott lábbal kell ülni úgy, hogy csak a fenék ér az üléshez, a comb nem támaszkodik. Nem szívesen jöttem volna el egy A-osztály hátsó ülésén Genfbe.
Mondjuk, a csomagok sem fértek volna be a ránézésre legfeljebb 300 literes csomagtérbe, nem csak az űrtartalom, hanem az irtó kicsi nyílás miatt sem. Tulajdonképpen a szűkösség bocsánatos bűn, mert aki helyet is akar, megveheti a magyar gyártású B-osztályt, amely belül szinte ugyanúgy néz ki, de egy kategóriával tágasabbnak érződik.
Persze az anyagok meglehetősen jók, az elektromos ülésállítás ugyanott van (az ajtón), mint a nagy Mercikben, de a belső minőség, az összhatás még nincs az új Audi A3-as és Volvo V40, de még a BMW-1-es színvonalán sem. A váltó viszont pontosnak tűnt, és a vezetői pozíció is hibátlan, valószínűleg vezetni sem lesz rossz. A dizájn szemből tetszett, hátulról viszont semmi különös, elölről és oldalról nagyon hasonlít a vele egyszerre bemutatkozó új Volvo V40-esre.
Érdekes volt, hogy a Mercedes-Benz bajszos vezére, dr. Dieter Zetsche az autóról szinte alig beszélt a hatalmas tömegeket vonzó sajtótájékoztatón, csak az infotainmentrendszert részletezte, amely a korábbinál könnyebb iPhone-szinkronizációt és könnyen kezelhető grafikus felületet vonultat fel. Lényegében az autó nagy kijelzőjét használja a telefon, és minden funkció megmarad.
Integrálták az Apple Siri nevű hangfelismerő személyi asszisztensét is, amelyben az a különlegesség, hogy állítólag tényleg működik. Zetsche azt mondta, hogy korábban az autóknak és az internetnek annyi köze volt egymáshoz, mint a Real Madrid és a Barcelona szurkolóinak, de ez az idő véget ért.
A vezér az A-nevet az Attack szóra vezette vissza, ami enyhén szólva is erőltetettnek tűnt. Zseniális volt viszont az élő zene, és egy híres popsztár is elénekelt egy számot, amelyet nap mint nap szoktam a hazai rádiókban hallani, de sajnos a címét és az előadó nevét sem tudom. Egy képet betettem róla.
Meglepő volt, hogy a gyári Forma-1-es csapat autóját nem állították ki, talán nem voltak elég büszkék a tavalyi negyedik helyükre. Schumacher sem tette tiszteletét, pedig a közelben lakik, Frankfurtba bezzeg elment tavaly.
Az A-osztályon kívül a nem túl attraktív új SL és az E-osztályból készített, már szériagyártású dízel hibrid volt a Mercedes legfontosabb újdonsága. Ennél arra voltak a legbüszkébbek, hogy kombiként is kapható, hibrid kombijuk ugyanis egyelőre csak nekik van. Ebben a 2,2 literes, 204 lóerős dízelmotort 27 lóerős villanymotor segíti, amely tud önállóan is hajtani, de elképzelhetjük a dinamikáját a közel ötméteres, kéttonnás, 695 literes csomagterű kombiban.