A CSC tanulmány egyértelműen a CLS vonalait idézi fel, a Mercedes ezért nem is limuzinként, hanem négyajtós kupéként ír róla a hivatalos sajtóanyagban. Szériaváltozata valószínűleg CLA néven ékezik majd 2013 végén, fő vetélytársa a 2013-tól szintén Magyarországon készülő Audi A3 szedán, és a BMW még fejlesztési stádiumban lévő négyajtós 1-ese lesznek.
A Mercedes újdonsága 4,67 méteres hosszával közel öt centimétert ver rá a jelenlegi C-osztályra, de a szélessége is 12 centiméterrel nagyobb. Egyedül a magassága marad el a C-osztályétól (öt centiméterrel), de az a négyajtós kupéság velejárója, akárcsak a rendkívül kisméretű oldalablakok, és a valószínűleg igencsak szűkös hátsó fejtér. A koncepcióautó különleges fényszórója készenléti állapotban vörösen világít az irányjelző egyes fedelei pedig hullámként, sorra nyílnak fel, amint az az alábbi videóban is látható.
Valószínűleg eltűnik majd a szériaváltozatról a tanulmány néhány figyelemfelkeltő részlete, így a gyémántokra emlékeztető mintázatú hűtőmaszk, az agresszív lökhárítók, a különleges, hullámzó irányjelzők, az apró külső tükrök, a 21 colos könnyűfém felnik és a szinte láthatatlan kilincsek is. Minden bizonnyal egyszerűbb lesz a beltér is, bár a formák valószínűleg nem sokat változnak, de a felső panel nem szénszálas műanyagból fog készülni, és a teljes műszerfalat sem fogják alcantarával burkolni.
Valószínűleg nem marad meg az sem, hogy a műszerfali szellőzők háttérvilágítása a beállított hőmérséklettől függően változtatja a színét: a CSC-ben kék, amikor hideg friss levegőt fújnak be, vörös, amikor meleget. Közepes hőmérsékletnél sárgásan fluoreszkálnak. Szinte biztos, hogy a C-osztály hamarosan megjelenő új nemzedéke már hosszabb lesz 4,7 méternél, ami szükséges is, mert az A-osztály technikájára épülő CLA elvileg a C-osztály alatt lesz a rangsorban, így illik kisebbnek lennie, mert kevesebbe is fog kerülni, és nem is hátul hajt.
A CSC a már ismert "moduláris elsőkerék-meghajtású architektúra" elnevezésű padlólemezre épül, ennek megfelelően a tengelytávolsága ugyanannyi, mint az A- és B-osztálynak, 2699 mm. A CSC egyébként 35 centiméterrel hosszabb és alacsonyabb, mint az A-osztály, a szélessége ugyanannyi. Bár a tanulmányautó szigorúan négyszemélyes, a szériaautó valószínűleg alapáron ötüléses lesz, az exkluzívabb négyüléses kialakításért vélhetően felárat fognak felszámítani.
A tanulmányautóban egy kétliteres, közvetlen befecskendezéses, változó vezérlésű benzines turbómotor dolgozik, melynek 211 lóerejét egy duplakuplungos, automatizált 7G-DCT sebességváltó továbbítja a négy kerék felé, mivel a CSC megkapta a 4Matic összkerék-meghajtást is. Természetesen a szériaautót elsőkerék-meghajtással és gyengébb motorokkal is meg lehet majd vásárolni. A belépő erőforrás az 1,6-os turbós lesz 122 és 154 lóerővel, a dízelek közül az 1,8-as 110 és 136, a 2,2-es 170 lóerőt teljesít majd. Az AMG sportváltozat a pletykák szerint a kétliteres turbómotorból készül, állítólag 320-340 lóerős lesz és szintén összkerék-meghajtású.