A benzinkorszak végét jelzi, hogy az autógyártók egymásra licitálva találnak ki újabb ötleteket a tiszta üzemű, elektromos hajtás népszerűsítésére, és egymás után építenek megdöbbentő versenyautókat, melyeket hangtalan motorok hajtanak. Két ilyet is indít a Mitsubishi a Pikes Peak Hill Climb hegyi versenyen, amely igazi erőpróba az autóknak és a pilótáknak egyaránt.
Tehát nem csupán a cég mérnökeinek jelent kihívást, hanem nagyszerű reklámlehetőség is. Az i-MiEV-ből készült versenyautónál egy csapásra megoldották az autó versenypályán előnytelen tulajdonságát, a keskeny és magas építést. Készítettek egy csővázas karosszériát, amelyben már csak nyomokban fedezhető fel az eredeti forma, jókora szélesítő toldat növeli 1,9 méter szélesre.
A Mitsubishi i-MiEV tesztjét itt olvashatja
A futómű eredeti bekötési pontjai is megváltoztak, bár a hitelesség kedvéért a gyári motorhoz csak módjával nyúltak hozzá, igaz hármat is beépítettek belőle. Az egyik az első, a másik kettő a két hátsó kereket hajtja, az eredeti akkucsomagokból nyerve az energiát. A szénszálas karosszéria hiába lett 4,3 méter hosszú, csupán a vezető számára van benne hely, hogy minél jobban ki lehessen használni a három motor összesen 320 lóerős teljesítményét.
Az Evolution névre keresztelt extrém versenyautó mellett egy viszonylag szériaállapotú i-MiEV is elindul bukókerettel, a szokásos biztonsági felszerelésekkel és módosított lökhárítókkal. Elektromos motorja 66 lóerős és gyárilag a hátsó kerekeket hajtja. A július 3. és 8. között megrendezett versenyen az Evolution sofőrje a Dakar-győztes Hiroshi Masuoka lesz, a sportváltozat kormánya mögött Beccy Gordon, a Score International terepverseny bajnoka ül majd.