Együttműködési megállapodást írt alá a Fiat és a Mazda egy kétüléses roadster közös fejlesztéséről. A megállapodás lényege, hogy a japánok megosztják az olaszokkal a következő Mazda MX-5-ös műszaki alapjait, nekik már csak motorokat kell beletenni és saját karosszériát tervezni hozzá. Bár úgy tűnik, a közösködéssel a Fiat konszern jár jól, a Mazda is csak nyerhet rajta.
A testvérmodelleket Japánban, Hirosimában gyártják majd, így a Mazda növelheti gyártókapacitását, és nem pusztán az eladott autókból, hanem a drágán fejlesztett technológiából is bevételhez juthat. A jelenleg nehéz helyzetben lévő, tavaly 1,3 milliárd dollár veszteséget termelő cégnek nyitnia kell az együttműködések felé, a Fiattal kötött megállapodás az első lépés, nyilatkozta Takashi Yamanouchi, a Mazda elnöke.
A közös munka egy hagyományokhoz méltóan izgalmas és stílusos Alfa Romeo roadster lesz, amely 2015-ben érkezik, ezt már Sergio Marchionne, a Fiat ügyvezető igazgatója jelentette be. A hasonló együttműködések nem ritkák a nehézségekkel küzdő autóiparban, a Toyota és a Subaru is közösen fejlesztette hátsókerék-hajtású sportkocsiját, amely rétegmodellként a szokásosnál kockázatosabb befektetés.