A Vodafone Belvárosi Nagydíj élő közvetítése közben a szerkesztőségünk vendége volt a Zengő Motorsport két WTCC-s versenyzője, Michelisz Norbert és Wéber Gábor, akiket olvasóink is kérdezhettek. Téma volt bőven az F1-es parádén túl is, ugyanis Michelisz a WTCC legutóbbi futamán, a Slovakia Ringen megszerezte élete első pole pozícióját (eddg csak a fordított rajtrács miatt indulhatott az első helyről), majd mindkét futamon a hatodik helyen végzett. Az első futamon a mezőny két nagy öregje, Gabrielle Tarquni és Yvan Müller is meglökte a magyar fiút, ezért sokan ezekre az inceidensekre voltak kiváncsiak.
Az a fránya olasz (Tarquini) jól elbánt veled, de ilyenkor, amikor te úgy láttad, és még sokan mások, hogy szabálytalan volt a dolog, miért nem felebeztettek ellene? Vagy nem lehet? (Nagy László)
Én is azt gondoltam az autóban ülve, hogy nem volt feltétlenül szabályos megmozdulás Tarquinitől, de azt is tudtam, hogy az eset közvetlenül egy bukkanó után történt, kemény fékezés közben, amikor ha valaki nagyon közel megy az előtte haladóhoz, nehéz eltalálnia, hogy mikor fékezzen. Ezért természetesen mérges voltam, de azt is tudtam, hogy nincs minden veszve, ugyanis volt még 6 kör, és tudtam, hogy az autóm egyébként gyorsabb, mint a két SEAT előttem. Arra összpontosítottam, hogy mihamarabb visszakerüljek az élre.
A második verseny után meghallgattak minket. Én azt gondolom, elmondtam tisztán, hogyan láttam az esetet, de nekem majdnem mindegy is volt, hogy nem büntették meg, mert a versenyemet inkább a második incidens pecsételte meg. Amúgy is a sportfelügyelők dolga, hogy elbírálja az ilyen eseteket, a fellebbezés ezért nem került szóba.
A BMW lehet komolyan versenyképes, fejlesztik az autót a németek? Ha a Cruze a 100% akkor a BMW mennyi? Az lehet hogy a BMW potens, csak a beállításokat kell megtalálni hozzá?
Igen, a BMW lehet versenyképes. Azt gondolom, csak idő kérdése, amíg nálunk is megmutatkozik. Sajnos az autót nem fejlesztik, mert az összes erőforrásukat a DTM-re csoportosították. A Cruze-hoz képest a BMW 99 százalékos. Igen, a beállítások megtalálása jelentheti a kulcsot.
A régi motorhoz képest ez a kisebb, de turbós milyen? Melyiket választanátok, ha ez eldönthető lenne? A berkeken belül az FIA-val kell hadakozni a büntetések, kilökések miatt? (Tóth Szabolcs, roksztár és autórajongó)
A motorban az erőátvitelben van a legnagyobb különbség, a turbó karakterisztikája miatt a legfőbb probléma, hogy a nyomaték túl nyersen érkezik a hátsó kerekekre. De így is egyértelműen a turbóst választanánk, mert a szívó nem lenne versenyképes, hiába jobban vezethető. Az FIA-vel nem kell hadakozni.
Milyen érzés magyarként, magyar csapatban a Hungaroringen száguldozni egy nemzetközi mezőnyben? (Puskás László Péter)
Természetesen nagyon felemelő érzés, nagyon büszke vagyok arra, amikor magyarként magyar csapattal tudok sikereket elérni. Már alig várom a hungaroringi hétvégét, hogy megpróbáljam megörvendeztetni a hazai közönségemet valamilyen szép eredménnyel.
Az F1hirek.hu honlapon olvastam egy cikket Jenson Buttonról, hogy ijesztő higgadtsággal reagál a sorscsapásokra, ami észrevehető, mind a pályán, mind a nyilatkozataiban. Már a cikk elején kapásból te jutottál eszembe, mintha csak rólad írtak volna. Te miképp tudsz megbirkózni ezekkel a "sorscsapásokkal", hogy kezeled őket? (Matkovics Milán)
Nem vagyok mindig olyan nagyon higgadt, mint amilyennek kívülről látszom. De ennyi idő alatt azt is megtanultam, hogy bármi történjék, csak tiszta fejjel kifizetődő versenyezni. Így el kellett sajátítanom ezt a részét is kontrollálni. Nagyon örülök neki, hogy hasonlóságot vél felfedezni Button és köztem, mert az ő egyik legnagyobb fegyvertényének éppen ezt a tulajdonságát tartom.
Hogy érzed magad a két 6. hely megszerzése után, és hogyan vágsz neki a következő futamnak? (Regina)
Hazudnék, ha azt mondanám, hogy elégedett vagyok a szombati időmérő után az első versenyen elért 6. helyezéssel, de nagyon örülök neki, hogy az autóval ismét sikerült előrelépést elérnünk. Azt gondolom, hogy ezt talán a Hungaroringen is hasznosítani tudjuk majd, így alig várom, hogy újra beülhessek.
Mi hajtott téged arra, hogy elkezdj szimulátorokon versenyezni? A pénz hiánya vagy a vezetés szeretete? (Péter)
A vezetés szeretete. Ugyanis gyerekkoromtól kezdve érdekeltek az autók, és még ha gokarttal vagy versenyautóval nem is, de utcai autóval már 12-13 évesen volt alkalmam a hímesházi földutakat koptatni a határban. A nagybácsim autószerelő volt, így az udvaron mindig volt egy-két elfekvőben lévő Lada. Amikor elkezdtem szimulátorozni, még nem tudtam, hogy ez a versenyzéshez fog vezetni.
Szeretnél vagy legalábbis kipróbálnád magad más versenykategóriákban is? (Laci)
Az előbb említett nagybácsim amellett, hogy autószerelő volt, versenyzett is. Főleg a raliban indult, így gyerekkoromban már kialakult a raliversenyek iránti érdeklődésem. Ezért, ha valamikor abba kell hagynom a túraautózást, szívesen kipróbálnám a ralizást is. A motorok addig érdekeltek, amíg be nem ültem először egy autóba.
A szlovák verseny után valamilyen formában elnézést kért tőled Yvan Müller? (Egerszegi László)
Igen, elnézést kért. De rögtön hozzátette azt is, hogy mit kellett volna csinálnom annak érdekében, hogy őt ne büntessék meg. Úgyhogy egyébként nem neheztelek rá, de egy kis tüske mégis maradt bennem az eset kapcsán. Négyszemközt azért még szeretném vele megbeszélni a történteket a Hungaroringen.