Ötvenedik évfordulóját ünnepli idén a legendás Alpine A110 Berlinette. A születésnap tiszteletére a Renault feltámasztotta a legendás raliautót, az A110-50 a Forma-1-es Monacói Nagydíj hétvégéjén mutatkozik be a nagyközönségnek.
Ugyan a Renault semmiképp sem akarta szó nélkül hagyni a fél évszázados jubileumot, nem állt neki a nulláról tervezni egy tanulmányautót. A 2010-es Párizsi Autószalonon bemutatott, elektromos DeZir koncepciót vették alapul a dizájnerek, itt-ott változtattak rajta, hogy kicsit látványosabb legyen, majd az egész, karbonszálas karosszériát ráültették egy Mégane Trophy versenyalapra.
Az A110-50 fényezése az eredeti Alpine kéket értelmezi újra, megjelenését narancssárga betétekkel dobták fel. Mivel az új Alpine alapvetően pályaautó, több elem, így az első szpojler, a diffúzor és a nagy hátsó szárny is a leszorítóerő növelését szolgálja. A DeZirrel ellentétben az újdonság orrlyukakként is értelmezhető extra lámpákat kapott az emblémától jobbra és balra, mindkét oldalra légbeömlőt vágtak, a felnik pedig 21 colosak.
A spártai belsőt szárnyas ajtókon keresztül lehet megközelíteni, a versenykormányon lévő színes kijelzőt a Forma-Renault 3.5 sorozatból vették kölcsön a tervezők. A 2625 milliméteres tengelytáv megegyezik a Mégane Trophyéval, a nyomtávokat (1680 mm elöl és 1690 mm hátul) kiszélesítették. Csaknem ideális a súlyeloszlás, az első tengelyre a tömeg 47,8 százaléka jut.
A Mégane Trophy V4Y kódjelű, 3,5 literes V6-os motorja 400 lóerőt ad le 7200-as percenkénti fordulatszámnál, a legnagyobb nyomaték 422 Nm 6200-nál. Hatfokozatú szekvenciális váltó továbbítja az erőt a hátsó kerekekhez, a kanyarstabilitást önzáró differenciálmű növeli. ABS és kipörgésgátló nincs az autóban, előre 356, hátulra 330 milliméter átmérőjű féktárcsák kerültek. Noha ez a tanulmányautó valószínűleg nem kerül sorozatgyártásba, az Alpine márkanév valamilyen formában már a nagyon közeli jövőben visszatérhet.