Egyelőre még nem világos, hogy a kissé már korosnak számító, 2006-ban bemutatott SX4-est akarja-e leváltani a Suzuki az S-Crosszal, vagy pedig az eggyel nagyobb kategóriában a Nissan Qashqainak akar-e vetélytársat állítani vele. Az előbbi mindenesetre valószínűbb, mivel az SX4-est Sedici néven árusító FIAT már bejelentette saját modelljének az utódát, az 500X szabadidő-autót, amelyet egyébként már nem Esztergomban fognak gyártani.
A júliusban, Spanyolországban készült kémfotók alapján biztosra vehető, hogy az Suzuki újdonsága nagyobb lesz a jelenlegi SX4-esnél, a képeken a műszerfal is látható, és az is, hogy a kormány az aktuális Swiftből származik.
"Érzelem, minőség, aerodinamika: e három fogalom köré szerveződik az S-Cross koncepcióautó formaterve. Mindez feltűnő erővonalakban ölt testet, amik az első lökhárítótól indulnak, végigvonulnak az ajtókon, és a kocsi hátsó részén folytatódnak" - áll a szűkszavú sajtóközleményben, amely egyébként az S-Crosst "ultramodern" megjelenésű crossoverként jellemzi.
Az biztos, hogy az SX4 tényleg veteránnak tűnik majd mellette, az ívelt övvonal, a rejtett hátsó kilincs, a hátrafelé emelkedő C-oszlop és a korábbinál sokkal karakteresebb hűtőmaszk mind-mind a legfrissebb dizájnirányzatokat képviseli. Megjelentek a manapság már elmaradhatatlannak számító LED-es nappali fények is az első lökhárítóban, de a külső tükrökben is LED-es irányjelzőket találunk. Az azonban biztosra vehető, hogy a tanulmányautón látható LED-technikájú fényszórót felárért sem lehet majd megvenni az autóhoz.